Societat

Consum ja ha atès més d'11.000 consultes i ha tramitat 332 reclamacions per l'apagada de Barcelona

UNA AVARIA HISTÒRICA

L'Agència Catalana de Consum ja ha atès 11.144 consultes i ha cursat 332 reclamacions d'afectats pel tall de subministrament elèctric del 23 de juliol a la ciutat de Barcelona. Així s'ha informat durant la reunió que ha mantingut aquest dimecres el grup de seguiment de l'apagada, creat al sí del Departament d'Economia i Finances.

En la reunió, presidida pel conseller Antoni Castells, s'ha constatat la desconnexió de tots els grups electrògens instal·lats per donar servei a la xarxa i l'estat de les obres per al restabliment de la normalitat en el subministrament d'electricitat. A hores d'ara, el Departament no descarta reclamar més informació per a la instrucció de l'expedient informatiu obert arran de l'apagada. L'informe, elaborat per la Direcció General d'Energia i Mines haurà de delimitar els fets que van succeir en totes les instal·lacions afectades per l'incident i en determinarà les causes.

Un dels punts que s'estan analitzant és la caiguda del cable de 110 kV sobre la subestació de Collblanc. El cable s'ha enviat al Laboratori General d'Assaigs i Investigacions per comprovar-ne l'estat i estudiar-ne el trencament.

Així mateix, s'analitzarà el temps de reposició del subministrament als clients alimentats per les subestacions de Collblanc, Urgell i Maragall, i els recursos emprats per solucionar l'incident.

En aquest sentit, la Direcció General d'Energia i Mines va requerir, el passat 24 de juliol, informació sobre l'estat de la xarxa i la seva explotació a les dues companyies elèctriques implicades en el servei (Fecsa Endesa i Red Eléctrica de España). Un cop rebuda aquesta informació, el passat 3 d'agost es va sol·licitar a les dues operadores informació addicional, que ja ha estat entregada.

La Direcció General d'Energia i Mines ja ha començat a estudiar aquestes dades i a efectuar les seves pròpies anàlisis, que conformaran el cos de l'expedient informatiu. Tot i això no es descarta que es pugui requerir més informació a les companyies implicades. En les seves conclusions, l'expedient informatiu establirà les preceptives responsabilitats i determinarà l'obertura del corresponent expedient sancionador.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
MEDI AMBIENT

L’àmbit metropolità del Llobregat, hàbitat de 336 espècies protegides

Barcelona
societat

S’intensificaran els controls a motoristes per l’increment d’accidents

girona
Tecnologia

Una incidència informàtica afecta transports, comunicacions i negocis arreu del món

Barcelona

Una incidència tecnològica afecta el funcionament del telèfon 061 Salut Respon

Barcelona
societat

Una incidència tecnològica global afecta l’aeroport del Prat, el 061 i diversos hospitals

barcelona

El vehicle privat, l’única opció

Barcelona
GIRONA

Un bloc de set pisos al parc Jordi Vilamitjana

girona
opinió

L’eterna petició per la mobilitat

Barcelona
trànsit

Els Mossos despleguenun macro operatiu de Trànsit amb una trentena de controls simultanis

Barcelona