Palma demanda vuit companyies de telefonia mòbil per clàusules abusives
És la primera administració municipal que porta als jutjats operadores
Denuncien la manca d'informació sobre tarifes i la lentitud a posar en marxa alguns serveis, entre altres irregularitats
El consistori palmesà s'ha convertit en la primera administració pública a interposar una demanda contra diverses companyies de telèfon, vuit en concret, a les quals acusa d'aplicar clàusules abusives als usuaris en els seus contractes. Ho ha anunciat la regidora de Consum, Joana Maria Borràs, que ha assegurat que si d'aquesta demanda en resulta una sentència favorable, hi hauria un precedent del qual es podrien beneficiar uns 50 milions de contractes de telefonia mòbil a l'Estat espanyol. Borràs ha assenyalat que abans d'interposar la demanda, el consistori es posà en contacte amb les companyies per tal que fessin les modificacions en algunes clàusules. Ara bé, ha apuntat que totes les companyies, excepte Movistar, van fer algunes modificacions.
La demanda s'ha interposat contra Movistar, Orange, Vodafone, Yoigo, Symio, Racc Mòbil, MASMóvil i Carrefour En Línia. Entre les il·legalitats denunciades, hi figura que en els contractes no es fa constar cap adreça de correu electrònic que la llei obliga a fer públic perquè els usuaris hi puguin fer sol·licituds com la de demanar altes o baixes. També s'ha denunciat el “termini excessiu” per posar en marxa alguns serveis, la falta d'informació sobre les tarifes, la modificació del contracte i interrupció del servei amb “criteris foscos i no aclarits”, la falta de reciprocitat en les penalitzacions per incompliment contractual.
Pel que ha explicat la regidora, algunes associacions de consumidors de les Illes es plantegen afegir-se a la demanda. Es tracta d'ACUIB, Ausbanc, La Defensa, Nuredduna o Fepae, entre d'altres.