Societat

Revisaran exhaustivament el túnel del TGV a Bellvitge

Infraestructures

El 20 de febrer farà un any de l’arribada del tren d’alta velocitat a l’estació de Sants. Aproximadament al mateix temps que se celebrin els primers 12 mesos de funcionament, Adif, l’ens responsables de la infraestructura, farà una exhaustiva revisió del túnel i el seu entorn per comprovar que no hi hagi cap afectació que comprometi l’estabilitat del corredor d’entrada a Sants.

El últims dies els responsables de manteniment d’aquest tram de la línia van haver de realitzar dues injeccions de morter a entre dos i tres metres de profunditat i de no més de mig metre de superfície per consolidar dos punts del terreny a l’entorn del tram entre la ronda del Mig i la Gran Via a l’Hospitalet. “No hi ha cap problema. Són actuacions de manteniment preventiu”, va explicar ahir el director de la línia entre Madrid, Barcelona i Figueres, Antonio Fernández Gil.

El màxim responsable de les actuacions va precisar que en cap cas es pot parlar d’esvorancs o d’una situació semblant a la viscuda la tardor del 2007, quan es va haver de suspendre el servei ferroviari al corredor pels problemes que va ocasionar la construcció del túnel del TGV. “Allò no es repetirà. No hi ha hagut cap filtració al túnel. Els problemes els hem detectat per les anàlisis sísmiques que realitzem periòdicament, tant des de l’interior del túnel com des de l’exterior”, assenyala Fernández Marín.

Els tècnics d’Adif i de les empreses que duen a terme el manteniment del túnel, Ineco-Tifsa i Cavosa, consideren que “és normal” que el terreny registri petits moviments de terres i diferències de pressions, ja que a la zona de Bellvitge s’hi continuen fent obres. De fet, se n’hi continuaran fent durant els pròxims mesos, ja que, a més de la urbanització dels carrers que toquen a les vies, encara s’ha de construir el calaix de les vies del ferrocarril convencional. Durant tots aquests mesos, un equip format per cinc persones seguirà analitzant diàriament el túnel per prevenir incidències i fer consolidacions amb morter quan sigui necessari. 

De tota manera, Fernández Gil considera normal que hi hagi petits moviments, ja que “el terreny no té una cohesió gaire bona”, sense que això vulgui dir que hi hagi cap risc greu. Cal recordar que a la zona de Bellvitge el nivell freàtic està per sobre del nivell del túnel, fet que va complicar enormement les tasques de construcció.

La d’aquest febrer no serà la primera inspecció sísmica exhaustiva que es farà a tota la zona de Bellvitge i el Gornal. Ara justament fa un any, pocs dies abans de la inauguració dels AVE, es va fer la primera per comprovar la seguretat del túnel. En aquella ocasió es van detectar cinc punts on la densitat del terreny era més baixa i s’hi van haver de fer les corresponents injeccions de morter.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
URBANISME

17,4 milions d’euros per renovar el túnel de la Rovira

bARCELONA

Presenten al·legacions a la modificació del PGOU del Campus de Salut

GIRONA
SOCIETAT

L’Ajuntament de Manresa condemna l’agressió transfòbica a l’estadi del Congost

Manresa
Cultura

Mor Josep Falguera, fundador de la companyia tèxtil Grup Falguera

HABITATGE

Un jutge reconeix el dret a compra de 168 pisos de lloguer assequible propietat d’Inmo Criteria

l’hospitalet de llobregat
TRANSPORTS

L’EMT introdueix el pagament amb targeta i mòbil als busos

Tarragona
SOCIETAT

CCOO alerta que les condicions empitjoren al transport per carretera

Barcelona
medi ambient

184 milions per al manteniment del clavegueram a Barcelona en els propers 8 anys

Barcelona
societat

Denunciats per navegar amb moto aquàtica dins dels Aiguamolls

sant pere pescador