Societat
El Bicing metropolità pot obligar a utilitzar intercanviadors amb les bicicletes de Barcelona
Dues empreses volen gestionar el servei però cap no és Clear Channel
Els usuaris del Bicing metropolità podrien veure’s obligats a canviar de bicicleta entre Barcelona i la resta de ciutats de l’àrea metropolitana que oferiran aquest servei. L’empresa catalana Pedalant pel Món SL i la UTE formada per la canadenca Public Bike System i la catalana Marfina Bus han estat les dues úniques que s’han presentat al concurs per gestionar el Bicing de l’Hospitalet de Llobregat i deu ciutats del Baix Llobregat.
L’empresa encarregada del Bicing barceloní, la nord-americana Clear Channel, no s’ha presentat al concurs.
El fet que siguin empreses diferents les que gestionin el servei a Barcelona i l’àmbit metropolità podria dificultar la compatibilització d’estacions si no es consensua el model de bicicleta. Si no es fa així, fonts coneixedores del procés no descarten que per anar en bici de la capital catalana a qualsevol ciutat metropolitana, o a l’inrevés, els usuaris hagin de deixar un vehicle i agafar-ne un altre. Fins i tot caldrà veure si es podrà utilitzar o no la mateixa targeta per a tots dos serveis. “La compatibilitat de les ofertes i de les propostes no l’hem vist encara, i fins que no obrim les pliques no sabrem si hi és”, va assenyalar ahir el president de l’Entitat Metropolitana del Transport (EMT), Antoni Poveda.
Aquesta, però, era una possibilitat que ja es tenia en compte quan l’EMT va convocar el concurs. Els problemes de gestió del Bicing de Barcelona i, sobretot, la crisi econòmica, que dificulta l’obtenció de publicitat per pagar els costos del servei, poden ser els motius perquè l’empresa nord-americana no hagi intentat ampliar el seu mercat a l’àrea metropolitana de Barcelona.
Poveda es va mostrar convençut que les dues ofertes que opten a la licitació –l’empresa canadenca ja gestiona el servei públic de bicicletes a Mont-real i Londres– hauran après dels errors de Barcelona i presentaran solucions als problemes detectats en aquesta ciutat. “Un cop obrim els sobres veurem les seves ofertes ”, va explicar el president de l’EMT.
L’adjudicatària s’encarregarà de la gestió del Bicing metropolità durant dotze anys, prorrogables tres anys més en funció de la qualitat. El servei tindrà un cost d’explotació de 10 milions d’euros anuals.
L’empresa encarregada del Bicing barceloní, la nord-americana Clear Channel, no s’ha presentat al concurs.
El fet que siguin empreses diferents les que gestionin el servei a Barcelona i l’àmbit metropolità podria dificultar la compatibilització d’estacions si no es consensua el model de bicicleta. Si no es fa així, fonts coneixedores del procés no descarten que per anar en bici de la capital catalana a qualsevol ciutat metropolitana, o a l’inrevés, els usuaris hagin de deixar un vehicle i agafar-ne un altre. Fins i tot caldrà veure si es podrà utilitzar o no la mateixa targeta per a tots dos serveis. “La compatibilitat de les ofertes i de les propostes no l’hem vist encara, i fins que no obrim les pliques no sabrem si hi és”, va assenyalar ahir el president de l’Entitat Metropolitana del Transport (EMT), Antoni Poveda.
Aquesta, però, era una possibilitat que ja es tenia en compte quan l’EMT va convocar el concurs. Els problemes de gestió del Bicing de Barcelona i, sobretot, la crisi econòmica, que dificulta l’obtenció de publicitat per pagar els costos del servei, poden ser els motius perquè l’empresa nord-americana no hagi intentat ampliar el seu mercat a l’àrea metropolitana de Barcelona.
Poveda es va mostrar convençut que les dues ofertes que opten a la licitació –l’empresa canadenca ja gestiona el servei públic de bicicletes a Mont-real i Londres– hauran après dels errors de Barcelona i presentaran solucions als problemes detectats en aquesta ciutat. “Un cop obrim els sobres veurem les seves ofertes ”, va explicar el president de l’EMT.
L’adjudicatària s’encarregarà de la gestió del Bicing metropolità durant dotze anys, prorrogables tres anys més en funció de la qualitat. El servei tindrà un cost d’explotació de 10 milions d’euros anuals.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.