Societat

Huguet alerta del retorn a la universitat franquista

Universitats

El conflicte originat per les tancades d’alguns grups d’estudiants en diversos centres de la Universitat de Barcelona (UB) i l’Autònoma (UAB) per protestar contra el procés d’adaptació de les titulacions a l’espai europeu d’educació superior, iniciat aquest curs i conegut com a pla de Bolonya, va centrar ahir l’acte de presa de possessió del nou rector de la UB, Dídac Ramírez, a l’edifici històric de la universitat, un dels espais emblemàtics   ocupats pels estudiants.


El conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, no va estalviar dures crítiques als estudiants que protagonitzen les tancades, que ahir van escenificar una petita representació a l’entrada de l’edifici per mostrar el seu rebuig a la reforma. Després de refermar que la convergència amb Europa és una “oportunitat” per avançar en l’actual moment de crisi, Huguet va alertar que l’alternativa a aquest procés suposa tornar a l’“autarquia” i al model d’universitat franquista, “retrògrad i anquilosat”, que “Catalunya va pagar amb repressió, morts i afusellaments”.



Ramírez, per la seva banda, va fixar com prioritat reunir-se amb els estudiants per trobar una solució al conflicte, i tenia previst trobar-se avui amb representants de les associacions estudiantils que donen suport a les tancades per fixar un calendari de reunions per desbloquejar la situació.



La ministra de Ciència i Innovació, Cristina Garmendia, ha convocat per dijous vinent tots els rectors de l’Estat a una reunió extraordinària del Consell d’Universitats per tractar sobre el pla de Bolonya, després que cinc rectors, entre els quals els de la UB i la UAB, li expressessin per carta la seva “preocupació” per la “dimensió creixent” que està assolint el conflicte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.