Societat

El president de Renfe demana perdó pels retards

El president de Renfe, José Salgueiro, ha demanat perdó pels retards que s'han produït aquest dilluns a la xarxa de Rodalies i en la de mitjana distància de Barcelona per l'avaria d'un tren, que s'ha incendiat a Gavà. Davant les queixes dels usuaris, Salgueiro ha remarcat que les obres sempre provoquen "algunes distorsions" però aporten "beneficis futurs".

Salgueiro s'ha desplaçat avui a Barcelona, juntament amb el director general dels serveis de Rodalies, Javier Pérez Sanz, després que aquest matí una avaria d'un tren a Gavà hagi provocat retards generalitzats de fins a 45 minuts de mitjana a la línia C-2 i en els serveis de mitjana i llarga distància, desgavell que ha afectat gairebé 20.000 viatgers.

La línia C-2 de Rodalies, que passava avui la seva primera prova de foc en jornada laboral després de les modificacions de trajecte, horari i freqüència establertes per poder fer les obres del TGV a Sant Andreu Comtal. En concret, aquestes obres, que duraran dos anys, han obligat a desdoblar la línia, de manera que s'ha dividit en la C-2 nord (fins a Granollers i Sant Celoni), i la C-2 Sud (fins a Sant Vicenç de Calders).

També s'han fixat nous horaris i noves freqüències, a més d'allargar el temps de trajecte dels trens que van cap a Granollers, Sant Celoni i Girona.

L'estrena del nou servei s'ha vist enterbolida pels retards generalitzats que ha sofert durant la línia tot el matí per l'avaria d'un tren de mitjana distancia a prop de l'estació de Gavà. A més, un grup de passatgers d'un tren de mitjana distància que anava de Girona a Barcelona s'han negat a mostrar el seu bitllet al revisor com a protesta per l'augment del preu del servei i l'empitjorament del funcionament a causa de les obres.

Aquesta protesta ha fet que el tren hagi estat aturat durant 40 minuts a Sant Celoni. En una roda de premsa posterior als incidents i els retards, Salguerio ha demanat disculpes als passatgers afectats i, en relació a les queixes, ha assenyalat que l'obres sempre provoquen "algunes distorsions" però que són positives perquè provoquen "beneficis futurs".

En aquest sentit, ha apuntat que per fer les obres del TGV a Sant Andreu Comtal tenien dues opcions: suprimir el servei o minimitzar l'impacte de les obres. Finalment, han optat per la segona opció, tot i els problemes que es poden generar i que la companyia considera que ha advertit amb claredat.

L'avaria s'ha produït a tres quarts de vuit del matí en un tren de mitjana distància que anava de Barcelona a Reus i que té 27 anys d'antiguitat –es troba en llista d'espera per a ser renovat–, cosa que ha obligat a tallar les entrades i sortides a Barcelona per la C-2 Sud entre les 8.23 i les 09.07 hores.

Un tren de Rodalies ha intentat remolcar el comboi avariat fins a l'estació de Gavà perquè deixés d'entorpir el pas, però no ha estat possible completar la maniobra perquè la tracció del tren havia quedat inutilitzada per l'avaria i, a més, s'havia produït un petit incendi que ha provocat una gran fumera que i ha obligat els bombers a intervenir.

A les 09.07 hores s'ha pogut obrir una via a la circulació, i a les 9.23 hores les dues vies ja estaven operatives. No obstant això, fins al migdia i primera hora de la tarda ho ha hagut retards generalitzats de fins a 15 minuts.

En total, s'han vist afectats 85 trens de Rodalies de les línies C-2 sud, C-2 nord i la C-2 que va a l'aeroport, que anaven amb més de 15.000 passatgers a bord; tretze trens de mitjana distància amb 2.700 passatgers i tres trens de llarga distància.

Salgueiro ha admès també que és "inevitable" que les afectacions per una banda de la C-2 derivin en problemes en el conjunt d'aquest servei, malgrat que ara s'ha dividit la C-2 en tres trams, ja que al final tots els trens acaben passant pel mateix espai a Barcelona: entre Sants i Passeig de Gracia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

A punt cinc refugis climàtics i tretze zones d’ombra

palafrugell
URBANISME

Un milió d’euros per al projecte de recuperació de la Bassa Nova de Reus

Reus
educació

El govern recorre la suspensió cautelar del decret que vol protegir el català a l’escola

barcelona
Pere Sala
Ambientòleg, director de l’Observatori del Paisatge de Catalunya

“Ordenar i gestionar bé el paisatge també és rendible”

Olot

Cardona comercialitza per fi una sal comestible, de gran qualitat i puresa

Cardona
Marc Sabater Armengou
Independents de Vilanova - Som Poble - Alternativa Municipalista

“La nostra acció passa per la crítica constructiva al govern”

Peralada
SOCIETAT

Terrassa impulsa la marca de ciutat per projectar-se a l’exterior

Terrassa
SOCIETAT

Projecte europeu de memòria històrica amb joves de Granollers

Granollers
SOCIETAT

Nova campanya del Carnet Jove de la Cerdanya

Puigcerdà