Baix cost sí, però no a qualsevol preu
Les companyies de baix cost han democratitzat la possibilitat de viatjar a un preu molt assequible i això ha beneficiat tant els usuaris com el sector turístic. Sobre els preus ja baixos, fora de temporada les companyies de baix cost ofereixen preus que en molts casos ens deixen bocabadats. Viatjar a l'Alguer per 6 euros, a París per 14,99 euros, o volar a Madrid per 29 euros. Aquestes són algunes de les ofertes que apareixien ahir en algunes webs d'aquestes companyies. Ara bé, trobar un bitllet a aquests preus que inclogui poder viatjar amb una maleta es converteix en una tasca tan complicada que t'acabes adonant que el preu que oferien en l'anunci només era un esquer per atrapar l'usuari.
El fet que l'Agència Catalana del Consum hagi sancionat cinc companyies aèries per oferir una publicitat enganyosa representa una bona lliçó per a les aerolínies, ja que les obliga a posar-se les piles perquè els drets dels consumidors no siguin també de baix cost. A més, és necessari fer pública la sanció perquè els usuaris sàpiguen fins on arriben els seus drets i què poden reclamar si detecten aquestes irregularitats, perquè així els retornin els diners que els han cobrat indegudament.