Un centenar d'alumnes d'aules d'acollida participen en una trobada a Sort

La II Trobada d'aules d'acollida secundària de les comarques del Pallars Sobirà, el Pallars Jussà i la Noguera

En aquesta segona trobada hi ha participat els centres; IES Els Planells d'Artesa de Segre, el CC El Carme de Balaguer, l'IES Almatà de Balaguer, l'IES Ciutat de Balaguer, l'IES de la Pobla de Segur, l'IES de Ponts, l'IES Hug Roger III de Sort, el CC Maria Immaculada de Tremp i l'IES Tremp. Els alumnes que han participat en la trobada han estat un total de 91.

Josep Manel Fondevila, assessor LIC (Llengua Interculturalitat i Cohesió social) del Servei Educatiu dels Pallars, diu que han intentat relacionar alumnes amb edats similars i nivells de llengua similars de països diversos. Durant el curs, els escolars s'envien cartes, postals o correus electrònics i el dia de la trobada és quan es coneixen. Josep Manel Fondevila, explica que es tracta d'una manera divertida d'aprendre el català. Els alumnes s'han conegut solament a través de la llengua escrita i la Trobada serveix per practicar la llengua parlada amb els joves que s'han escrit durant el curs. Mitjançant dinàmiques de grups no sols han pogut conèixer la seva parella sinó conèixer la resta d'alumnes dels altres centres.

A l'hora de formar les parelles s'intenta que siguin més o menys de la mateixa edat, noi noia a ser possible, amb un mateix nivell de llengua i de països i cultures el més llunyanes possible. Els alumnes de les aules d'acollida de secundària han participat durant el matí a activitats per facilitat la pràctica del català mitjançant dinàmiques de grups. Les activitats han finalitzat amb un itinerari guiat per la localitat de Sort a càrrec d'estudiants de l'IES Hug Roger III.

L'aula d'acollida és una eina de treball creada per atendre a la diversitat en els diferents centres d'ensenyament inclòs al Pla per la Llengua i la Cohesió Social, posat en marxa pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. L'aprenentatge del català, coma llengua vehicular, els aspectes de caràcter pedagògic i l'integració social i cultural dels nouvinguts són els objectius principals de l'aula d'acollida.

Amb els alumnes de nova incorporació es procura que assisteixin a l'aula d'acollida d'entre 6 i 9 hores, depenent de l'alumne i les seves característiques personals, com per exemple, la seva llengua de procedència, edat o moment del curs en què ha arribat. És important que aquests alumnes no perdin la referència del seu grup classe, ja que, un altre objectiu de l'aula d'acollida és que els alumnes es puguin incorporar el més aviat possible al ritme normal de les classes, amb els seus companys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
opinió

Un alcalde a cegues per Girona

societat

Detenen un home que es va escapar d’un cotxe patrulla dels Mossos

argelaguer
Salut

Vila-seca intensifica la lluita contra els mosquits per evitar més casos de dengue

Vila-seca
educació

Fusió de les escoles Viaró i Canigó, mantenint la separació per sexes

barcelona
societat

Mou-te en Bici critica les multes a ciclistes al Barri Vell

girona
INFRAESTRUCTURES

Adif adjudica per 1,4 milions soterrar les vies a Vilafranca

Vilafranca del Penedès

L’empresa que vol reobrir el càmping Pous de Figueres denuncia ocupes

figueres
societat

Un testimoni situa dos homes a l’edifici on vivia la infermera assassinada

girona
Seguretat

Mossos i Guàrdia Urbana de Barcelona es conjuren contra la multireincidència amb 120 agents

Barcelona