El primer TAV entre Catalunya i França travessa el túnel del Pertús a 197 km/h
L'alcalde de Barcelona qualifica “d'històric” el primer tren que enllaça Barcelona amb París
La inauguració parcial del primer viatge de l'alta velocitat transfronterera, marcada per l'absència d'autoritats
La connexió entre Barcelona i França ja és una realitat, des de les 11.15h d'aquest diumenge quan el primer Tren d'Alta Velocitat (TAV) que ha sortit des de Figueres ha travessat el túnel del Pertús. I ho ha fet a 197 km/h.
El TAV ha sortit de l'estació de Figueres gairebé mitja hora abans, després que els passatgers que han embarcat a Barcelona hagin fet el canvi de tren. I és que l'enllaç entre Barcelona i París arriba una mica coixa, ja que la xarxa d'alta velocitat ferroviària encara no té enllestit el tram entre Barcelona i Figueres, que es podria allargar encara dos anys. Així és que els passatgers que han estrenat per primer cop l'alta velocitat des de la capital catalana a París han hagut de circular primer fins a la capital de l'Alt Empordà amb la línia ferroviària d'ample convencional.
L'alcalde de Barcelona, Jordi, Hereu, ha assistit a la sortida del primer tren a l'estació de Sants, que ha considerat un pas més per apropar Catalunya al cor d'Europa. Hereu, ha considerat “històric” aquest “petit pas” per acostar “Barcelona, Catalunya i Espanya al cor d'Europa”.
Hereu ha recordat que aquesta és la segona gran connexió internacional entre Catalunya i França, després de la de fa 132 anys amb les estacions de Portbou i Cervera de la Merenda. Segons ell, aquest primer pas encara serà més important a partir del 2012 quan la connexió sigui totalment en alta velocitat, des de Barcelona, cosa que beneficiarà totes les ciutats per on passa el tren.
Sense autoritats
Hereu no ha volgut valorar la poca representació institucional que hi ha hagut en la sortida del primer tren, en comparació a la gran inauguració feta aquest dissabte pel TAV Madrid-València, amb la presència de Joan Carles I, el president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero; el ministre de Foment, José Blanco; i els presidents autonòmics, a més d'altres càrrecs polítics i econòmics.