Societat

Tancar la malla pel nord

El mallat de la xarxa de transport elèctric de 400 kV, és a dir, de la xarxa d'autopistes d'alta capacitat elèctrica, és el principal argument de Red Eléctrica a l'hora de justificar una línia que té el territori en contra per l'afectació ambiental que pot suposar i perquè necessitarà una inversió de 100 milions d'euros. Actualment, la connexió elèctrica entre Catalunya i Aragó passa per dues línies de 400kV gairebé paral·leles: l'Escatrón-Mequinensa-Rubí i Escatrón-Ascó-Sentmenat. Hi ha una ruta alternativa pel sud, a través de Terol-Castelló de la Plana-Vandellós-Rubí. Per a REE, la xarxa necessita completar-se amb una nova connexió pel nord, a través de la ruta Aragó-Penyalba-Montsó-Isona, la MAT de Ponent. A Isona, la xarxa connectaria amb la línia de 400kV existent entre Sallent i Sentmenat. El traçat aprofitarà les torres elèctriques abandonades que es van construir als anys noranta per a la fallida línia transpirinenca Aragó-Casarilh. Una sentència del Tribunal Suprem va donar per suspesa la línia, però REE no va retirar les torres.



Pere Sala
Ambientòleg, director de l’Observatori del Paisatge de Catalunya

“Ordenar i gestionar bé el paisatge també és rendible”

Olot

La sal més salada: Cardona comercialitza per fi una sal comestible, de gran qualitat i puresa

Cardona
Marc Sabater Armengou
Independents de Vilanova - Som Poble - Alternativa Municipalista

“La nostra acció passa per la crítica constructiva al govern”

Peralada
SOCIETAT

Terrassa impulsa la marca de ciutat per projectar-se a l’exterior

Terrassa
SOCIETAT

Projecte europeu de memòria històrica amb joves de Granollers

Granollers
SOCIETAT

Nova campanya del Carnet Jove de la Cerdanya

Puigcerdà
Política

Mor Encarna Jordan, activista independentista, antifeixista i internacionalista

SOCIETAT

Menys incompliments sanitaris en els locals de tatuatges de l’àrea de Barcelona

Barcelona

L’Ajuntament denuncia per primer cop un fons voltor

girona