successos
Cau una xarxa que vivia de robar càrregues de camions
Els cinc caps, ja a la presó, actuaven almenys des del 2003
Entre la trentena d'arrestats hi ha un empresari de Sant Cugat que venia coure robat
El valor del material trobat és d'un milió d'euros
El jutge ha enviat a la presó els cinc màxims responsables d'una banda que robava les càrregues dels camions, com a mínim des del 2003. Una investigació de la nova unitat central dels Mossos contra la multireincidència –creada el 2010– ha permès demostrar l'organització de la xarxa, que es dedicava de manera “exclusiva” a cometre fets delictius, segons va assegurar ahir l'inspector Toni Mariscal.
Durant l'operatiu, dirigit pel jutjat d'instrucció 3 del Vendrell, s'han arrestat un total de 35 persones a diversos punts de l'àrea de Barcelona i Tarragona. A més dels caps –que eren antics transportistes–, la xarxa estava formada per lladres que col·laboraven amb els responsables del grup; aprofitaven els seus grans coneixements del sector per localitzar els punts on cometre els robatoris –des de polígons industrials fins a la via pública de tot l'Estat– i sostreure la càrrega dels remolcs, tot i que, en diverses ocasions, també havien robat els camions.
Entre la trentena de detinguts, també hi ha dos receptadors del material robat. Un d'ells, de l'Alqueria de Comtessa (Safor) –ja a la presó–, tenia una nau industrial en què s'ha trobat tant de material robat (sobretot gran quantitat d'electrodomèstics) “que no s'ha pogut traslladar a dependències policials”, segons va explicar ahir Mariscal. El segon receptador detingut és un empresari de Sant Cugat, propietari de cinc centres de desballestament, que, suposadament, comprava el coure sostret a camions.
Els mossos han trobat indicis que vinculen l'home amb el robatori de quatre tràilers, en què hi hauria 30.000 quilos de metall. “El material que s'ha pogut recuperar fins ara”, segons va dir Mariscal, supera el milió d'euros. Entre altres coses, s'han trobat 24 tones de coure valorades en 200.000 euros i 200 electrodomèstics.