Societat

Recoder: “Pujol va començar la línia 9 i Mas l'acabarà”

El conseller de Territori i Sostenibilitat nega que s'hagin aturat les obres del metro i garanteix que es mantindrà la planificació prevista

El govern admet que algunes estacions no s'obriran en la data acordada

L'executiu calcula en 6.927 milions el cost total de la línia de transport

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va voler esvair ahir tots els dubtes que està generant la tisorada de la Generalitat en la construcció de la línia 9 del metro i va negar amb rotunditat que s'hagin “aturat les obres”. “Qui digui això està enganyant els ciutadans”, va afirmar en al·lusió a l'oposició socialista. Recoder va explicar que les tuneladores només s'aturen per sotmetre-les a operacions de manteniment i va vaticinar que la línia 9, que “va començar un govern de CiU amb Pujol al capdavant, l'acabarà un govern de CiU amb el president Mas al capdavant”.

El conseller de Territori i Sostenibilitat assegura que “es manté el calendari vigent” i la “planificació prevista” pel que fa al nombre d'estacions i al traçat. És a dir, l'arribada de la línia 9 a l'aeroport del Prat l'any 2013 i l'acabament del tram central de l'obra el 2015. Les estacions situades en llocs on encara no hi ha un pla de desenvolupament urbanístic, com ara la de l'Eixample nord (al Prat de Llobregat), o les que estan a prop d'una altra estació, com ara la de Santa Rosa (a Santa Coloma de Gramenet), hauran d'esperar.

Recoder va calcular en 6.927 milions d'euros el cost total de la línia 9, dels quals queden per executar 2.380 milions, i va criticar que el govern anterior fes una previsió d'inversió sense consignació pressupostària. L'import per aquest any s'eleva a 460 milions d'euros, dels quals 20 estan consignats en el pla econòmic i financer de l'Ifercat, i 170 s'havien de treure de la concessió de les onze estacions del tram central, que encara no s'han fet. La resta de diners arribarien a través de la disposició addicional tercera de l'Estatut, els diners que l'Estat ha d'invertir en infraestructures a Catalunya en funció de l'aportació al PIB.

La línia 9 unirà cinc municipis de l'àrea metropolitana de Barcelona i punts clau com ara centres logístics, la Fira i l'aeroport.

Projecte per portar el TAV a l'aeroport de Girona

El govern ha encarregat a la direcció general de Transports i Mobilitat un projecte per connectar la línia d'alta velocitat amb l'aeroport de Girona, segons va anunciar ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder. El conseller va explicar que el projecte no comporta gaires dificultats ni un cost excessiu. La nova estació permetria connectar Barcelona i Girona en només mitja hora.

Urgeixen Foment a accelerar el quart cinturó

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va urgir ahir Foment a incorporar amb rapidesa les al·legacions al tram Terrassa-Granollers del quart cinturó per accelerar l'execució de l'obra.

Diàleg amb 40 línies aèries perquè operin a Alguaire

El govern negocia amb més de quaranta companyies aèries de diferents països perquè operin a l'aeroport d'Alguaire, segons va revelar ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder. L'executiu, que està esperant obtenir el permís per operar fora de l'espai Schengen, també manté converses amb operadors turístics britànics, irlandesos i russos per donar a conèixer l'oferta de la zona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.