Almenys 18 ferits en un xoc de trens a l'estació del Clot de Barcelona
La topada s'ha produït a uns 200 metres de l'estació, entre un Talgo que anava buit cap a cotxeres i un tren de Rodalies que cobria el trajecte Molins de Rei - Mataró
Renfe i Adif investiguen les causes de l'accident, que es podria haver produït per un error en el canvi d'agulles
Almenys 18 persones han resultat ferides, totes de caràcter lleu, en un xoc entre dos trens a les 9.50 hores d'aquest dijous al matí. Segons ha confirmat Renfe i Protecció Civil, la topada s'ha produït a uns 200 metres de l'estació del Clot de Barcelona, entre un Talgo Hotel que anava buit cap a cotxeres i un tren de Rodalies que cobria el trajecte Molins de Rei - Mataró i que anava amb 70 passatgers. Renfe i Adif han obert una investigació per aclarir les causes de l'accident, tot i que en un principi s'ha atribuït a un error en el canvi d'agulles.
Els serveis d'emergència han evacuat els passatgers i han traslladat a diferents centres hospitalaris 16 de les 18 persones que han resultat ferides, entre les quals dos nadons de 7 i 18 mesos.
Els ferits, entre els quals finalment no figura el conductor del tren -com s'havia informat en un principi-, presenten traumatismes, fuetades cervicals i contusions, ja que han estat sacsejats i en alguns casos han sortit disparats dels seus seients com a conseqüència de la col·lisió.
Esteve, un dels passatgers del tren de Rodalies, ha explicat a Efe que, com a conseqüència de la col·lisió, els viatgers han sortit disparats dels seus seients, alguns d'ells més d'un metro, de manera que han patit rascades, macadures i luxacions cervicals, entre d'altres ferides lleus.
A més, alguns dels passatgers han hagut de ser atesos per crisi d'ansietat.
Els serveis de Renfe i d'Adif treballen per tornar a encarrilar el tren, però es desconeix de moment quanta estona caldrà per completar aquesta tasca. Pel que fa al Talgo, segons ha explicat el director de Rodalies de Renfe a Catalunya, Miguel Ángel Remacha, només ha patit el cop, però no ha descarrilat, per la qual cosa no costarà treure'l del lloc de l'incident quan sigui el moment.
Remacha també ha explicat que el Talgo tornava buit a la base i que havia de passar necessàriament per l'estació del Clot. També ha dit que el tren estava aturat per una qüestió de senyalització.
Com a conseqüència de la incidència els trens de la línia R1 (Molins de Rei- Maçanet Massanes per Mataró) circulen desviats per Passeig de Gràcia i no paren ni a Plaça Catalunya ni a Arc de Triomf.
A més per tal de minimitzar l'afectació a la línia, es redueix l'oferta a dos de trens per hora i sentit. S'ha reforçat el personal d'atenció i informació al client a les estacions afectades per tal d'orientar i encaminar els viatgers.
Cal destacar, finalment, que a les 11.38 hores Protecció Civil ha desactivat el pla d'emergència Ferrocat.
A la mateixa hora, l'Ajuntament de Barcelona ha desactivat el seu pla específic municipal per emergències en el transport soterrat de Barcelona.