societat
Denuncien que una ambulància va trigar massa a arribar, a Ullà
La farmacèutica d'Ullà Agnès Pumarola ha denunciat públicament el retard amb què dijous de la setmana passada va arribar una ambulància –40 minuts, segons el seu recompte– per atendre un veí de la població que estava molt malalt, que va patir una hemorràgia interna i que va acabar morint. Segons ha relatat Pumarola, la família d'aquest home, d'uns quaranta anys, va acudir a ella per demanar ajuda i ella va començar a fer les trucades pertinents als serveis d'emergències mèdiques (SEM) per tal de mobilitzar una ambulància. La farmacèutica, molt angoixada, va fer moltes gestions per reclamar una vegada i una altra una ambulància. Però quan aquesta va arribar, el pacient era mort. Pumarola demana explicacions sobre el que considera que es tracta d'una “falta d'atenció sanitària”. El cap territorial del SEM a Girona, Jaume Heredia, va explicar ahir que aquest cas és “absolutament excepcional” i que es va donar la circumstància que en el mateix moment que es va produir aquesta emergència, prop de la una del migdia, les cinc ambulàncies més properes a Ullà estaven totes ocupades amb altres casos, i es va haver de mobilitzar una ambulància de Figueres. Amb tot, puntualitza que el temps que va transcórrer des que van rebre el primer avís fins que l'ambulància va arribar al lloc va ser de 28 minuts. Reconeix que aquest temps és molt superior al que es registra de mitjana amb els 120-130 serveis diaris, i que no arriba als 10 minuts. Quan l'ambulància va arribar a Ullà, el personal sanitari va comprovar que el pacient havia fet una aturada cardíaca i van començar a fer-li reanimació. Al mateix temps es va activar l'helicòpter del Trueta i es va avisar la metgessa del CAP del Trueta. La facultativa va comprovar que el pacient ja era mort.