Societat

Entra en funcionament la primera línia de Rodalies que no s'atura a Barcelona

La R8 connecta les comarques barcelonines del Baix Llobregat, Vallès Oriental i Vallès Occidental

Passa per vuit estacions de la segona corona metropolitana: Granollers, Castellbisbal, Rubí, Sant Cugat del Vallès, Cerdanyola-Universitat, Mollet del Vallès-San Fost, Montmeló i Granollers Centre

Renfe ha posat en marxa aquest matí la nova línia R8, que con­necta les comar­ques bar­ce­lo­ni­nes del Baix Llo­bre­gat, Vallès Ori­en­tal i Vallès Occi­den­tal sense pas­sar per Bar­ce­lona, fins ara nus cen­tral de totes les línies de roda­lia.

Segons que ha infor­mat un por­ta­veu de la com­pa­nyia, el nou ser­vei ha començat a ope­rar amb nor­ma­li­tat aquest matí a les 06.28 hores des de Gra­no­llers i Mar­to­rell, les dues ter­mi­nals de la nova línia de roda­lia.

Com ho fa el pro­jecte de quart cin­turó per car­re­tera, la R8 pas­sarà per vuit esta­ci­ons de la segona corona metro­po­li­tana: Gra­no­llers, Cas­tell­bis­bal, Rubí, Sant Cugat del Vallès, Cer­da­nyola-Uni­ver­si­tat, Mollet del Vallès-San Fost, Mont­meló i Gra­no­llers Cen­tre. La freqüència que ofe­reix és baixa: un tren per hora i 32 ser­veis cada dia entre el Baix Llo­bre­gat i el Vallès.

Segons el Depar­ta­ment de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat, la pri­mera línia no radial amb prou fei­nes reque­reix inversió, ja que s'ha reor­ga­nit­zat l'antic recor­re­gut de la R7 i s'apro­fita la línia orbi­tal entre El Papiol i Mollet, usada des de fa més de dues dècades per al trans­port de mer­ca­de­ries.

La con­se­lle­ria asse­gura que aquesta nova línia ofe­rirà molts avan­tat­ges per als usu­a­ris, ja que unirà el Baix Llo­bre­gat, el Vallès Occi­den­tal i el Vallès Ori­en­tal, on hi ha molta gent que viu en una ciu­tat, tre­ba­lla en una altra i que fins ara no esta­ven con­nec­ta­des amb Renfe. La Gene­ra­li­tat també subrat­lla la con­nec­ti­vi­tat que suposa per als estu­di­ants de la Uni­ver­si­tat Autònoma (UAB) de les tres comar­ques.

Mal­grat això, la con­nexió del cam­pus de la UAB amb la ciu­tat de Bar­ce­lona es redu­eix i només arriba a Sant Andreu Are­nal, dei­xant sense via directa amb la uni­ver­si­tat a les esta­ci­ons de Sants, plaça de Cata­lu­nya i Arc de Tri­omf.

També a par­tir d'avui, Renfe incre­menta les freqüències de la línia R1 entre Maçanet i Molins de Rei, que tindrà trens cada sis minuts en hora punta i cada vuit o deu minuts durant la resta de la jor­nada. A més, la R3, que con­necta Bar­ce­lona amb Vic i Puig­cerdà, té més trens en les fran­ges de tarda, men­tre que la R4 incre­menta l'oferta de com­bois fins a un tren cada vuit minuts entre Ter­rassa i Bar­ce­lona en les hores pun­tes. La reor­ga­nit­zació de Roda­lies posada en marxa avui ofe­rirà, en els dies labo­ra­bles, 819 ser­veis, 28 més que fins ara.

El número d'usu­a­ris del ser­vei de Roda­lies de Bar­ce­lona va aug­men­tar en els pri­mers cinc mesos de l'any un 5,1 % res­pecte a l'exer­cici ante­rior, segons dades de Renfe.

En total, es van rea­lit­zar 45,1 mili­ons de viat­ges entre gener i maig, dos mili­ons més que en el mateix període de 2010.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.