Societat

Bosch alerta que “el camí no serà fàcil” amb el corredor mediterrani

El candidat d'ERC-Rcat sospita que el govern espanyol perjudicarà l'eix costaner amb un “reequilibri polític i ideològic”

Afirma que s'ha de “pressionar a l'Estat” perquè “es posi a treballar en lloc de quedar-se en les celebracions”

El candidat d'Esquerra i Reagrupament a les properes eleccions legislatives del 20 de novembre, Alfred Bosch, no s'ha mostrat gaire triomfalista aquest divendres amb el futur del corredor mediterrani. I és que segons l'independentista, en els propers anys els catalans no poden confiar-se i hauran d'estar alerta per evitar que un “reequilibri polític i ideològic” del govern espanyol frustri les esperances de valencians, catalans, murcians i andalusos occidentals de tenir l'eix construït i potenciat com a infraestructura prioritària. “No serà fàcil”, ha advertit Bosch, tot afegint que caldrà “pressionar el govern de l'Estat” perquè “es posi a treballar en lloc de quedar-se en les celebracions”.

El cap de llista d'ERC-Rcat ha aprofitat un esmorzar-conferència organitzat pel Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya per recordar que “mai” ha resultat senzill defensar aquest eix, i per demostrar-ho s'ha remuntat al franquisme, on ja es va haver de recórrer a la comunitat internacional per intentar que la primera autopista espanyola fos pel Mediterrani i no per l'eix central.

Ara, la Comissió Europea ha tornat a donar un cop de mà als defensors de l'eix costaner, però Bosch ha alertat que “hi ha possibilitats i alternatives que deixa obertes la CE, i serà l'Estat qui decidirà si el corredor serà més central, més marítim o totes dues coses”. “Encara hem de veure cap on s'inclina la tria de l'Estat”, ha advertit.

I és que el candidat d'Esquerra ha assegurat tenir “sospites” de que el govern espanyol acabi, com ha dit que ha fet històricament, “reequilibrant políticament i ideològicament el que econòmicament no va cap al centre”. En aquest sentit, ha recordat que en 2003, José Maria Aznar ja ho va fer així “amb la permissivitat i la vista grossa de CiU”.

“A la propera legislatura haurem de continuar tibant la corda”, ha vaticinat Bosch, que ha recalcat que el fet que el corredor mediterrani sigui “el de més sentit comú i el més productiu” no resulta suficient pel govern espanyol. Per això, el candidat d'Esquerra i Reagrupament ha explicat que n els propers anys “caldrà paciència i pressionar al govern central” per tal que “en lloc de fer festetes i celebracions, es posin a treballar”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El servei de l'R-13 i l'R-14 entre Lleida i Tarragona es recupera progressivament després de l'atropellament

VIMBODÍ

Acord d’augment salarial i vaga desconvocada de la recollida de brossa al Baix Ebre i Montsià

TORTOSA
societat

Controlat l’incendi que va obligar a tallar l’AP-7 i el TAV

agullana
societat

La cursa ‘Apaguem el càncer’ reuneix 1.200 participants

girona
MOBILITAT

Pla de busos de Renfe per suplir el tall de les obres a l’aeroport del Prat

barcelona
crisi migratòria

Tensió a la frontera de Ceuta per un intent d’entrada massiu de migrants

barcelona
trànsit

Primera prova de límit de velocitat a 100 km/h a l’autopista AP-7

barcelona
medi ambient

La temperatura del mar cau un grau però continua estan en dígits de rècord

barcelona
EMRPESA

150 empreses de Móra la Nova opten a les ajudes del fons nucelar

barcelona