Societat

Uns 200.000 euros en la campanya de Nadal a Girona

L'Ajuntament vol convertir la ciutat en un pol d'atracció comercial per a les comarques gironines i iniciarà una campanya de promoció aprofitant les dates festives

“Aquest Nadal volem causar sensació perquè la ciutat de Girona sigui un reclam comercial per a les comarques gironines.” Així va definir ahir l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, l'objectiu de les més de cent activitats que l'Ajuntament de comú acord amb les associacions de comerciants i de veïns han organitzat per aquest mes i la nova campanya de promoció que s'engegarà amb motiu de les festes nadalenques, però que s'allargarà fins a Temps de Flors del 2012. I “la sensació” que vol donar l'Ajuntament de Girona costarà 193.000 euros, una inversió que, segons va subratllar Puigdemont, “tindrà un clar retorn a la ciutat” i “corregirà un dèficit i una injustícia històrica” amb el comerç de proximitat. Tot i mostrar-se convençut que aquesta serà una “inversió rendible” per la ciutat, l'alcalde reconeix que caldrà fer un estudi per valorar les repercussions econòmiques reals que tingui.

La campanya de Nadal a Girona començarà avui amb l'encesa, avui a 3/4 de 6 de la tarda, dels llums als carrers de la ciutat. Hi haurà un total de 41 carrers i espais il·luminats amb prop de 1.800 llums del tipus LED. La programació conté més d'un centenar d'activitats distribuïdes per tots els barris de la ciutat i entre les quals es poden esmentar les adreçades al públic infantil, com tallers, xocolatades, circ, cantades de nadales, el Parc Infantil de Nadal (Lleuresport) organitzat pel GEiEG, a més de la pista de gel ubicada a la Fira de Girona. Un altre dels elements més destacats d'aquesta campanya per la seva novetat i espectacularitat és l'arbre de més de 15 metres d'alçada que s'ha instal·lat a la plaça Catalunya. Així mateix, l'Ajuntament de Girona vol aprofitar aquestes dates per iniciar una campanya de promoció que vol posar Girona de moda com a destí turístic amb el lema “Girona emociona. Emociona't amb el Nadal de la llum”. La campanya, que costa 10.000 euros (diners que procedeixen de fons europeus) inclou insercions publicitàries en mitjans de comunicació de les ciutats per on passa el tren d'alta velocitat amb previsió que, quan el TAV passi per Girona ja hi hagi terreny abonat.

LA XIFRA

10
quilòmetres
de llum il·luminaran carrers i diferents espais de la ciutat des d'avui i fins al 6 de gener.

Un euro per a projectes socials

L'obra social de La Caixa ha posat en marxa, a través de les targetes comerç, presents en molts municipis de les comarques gironines, la Campanya Solidària 2011-2012 de la Targeta Comerç. Des del 30 de novembre i fins al 15 de gener del 2012, en totes les compres que es facin amb la targeta comerç, l'obra social de La Caixa destinarà un euro a projectes socials d'entitats locals. La campanya beneficiarà tot un seguit d'entitats gironines com ara l'Associació de Malalts Renals de Girona, la Fundació Síndrome de Down, Oncolliga, Unicef, Càritas, Fundació Estany, Creu Roja, Esplais Garrotxa, La Casita, Infants Valents, Associació contra el Càncer i la Fundació Lauretum, entre d'altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.