FGC suprimeix el servei nocturn dels dissabtes i TMB retalla línies d'autobusos
A partir d'aquest cap de setmana s'apliquen les retallades en el transport públic anunciades per la Generalitat
Desapareix el servei ininterromput dels Ferrocarrils dins de Barcelona, s'eliminen quatre línies d'autobusos i es redueix el pas de 23
El servei nocturn ininterromput dels dissabtes en les línies urbanes de Barcelona de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ja no funcionarà aquest cap de setmana, després que el govern ratifiqués aquest dimarts la decisió de la companyia ferroviària, en la línia de les retallades per reduir despesa. De la mateixa manera, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) començarà a aplicar aquest dissabte les retallades de serveis d'autobusos que s'emmarquen en el pla per estalviar un total de 56 milions d'euros aquest 2012, per la qual cosa se suprimiran quatre línies i 23 en reduiran el funcionament.
Els Ferrocarrils
A FGC, les línies L6 -Barcelona Plaça Catalunya-Reina Elisenda-, la L7 -Barcelona Plaça Catalunya-Avinguda Tibidabo- i la L8 -Barcelona Plaça Espanya-Molí Nou-, que deixaran de funcionar entre les 02.00 hores i les 05.30 hores de la matinada.
Només enregistraven una ocupació mitjana del 6,6%, mentre que el cost anual de manteniment d'aquestes línies de FGC obertes les nits dels dissabtes era de 350.000 euros, uns 6.000 euros per nit, tot i que la demanda de viatgers és de tan sols 1.345 usuaris cada dissabte, 76.700 a l'any, segons dades facilitades a Europa Press per FGC, que ha reduït aquest servei per racionalitzar costos.
Canvis a autobusos
Pel que fa al servei d'autobusos, se suprimirà la Línia 31, d'Hospital Clínic a Canyelles, per coincidir en un 75% amb la 32 i solapar-se amb la L3 i L4 del metro en diferents trams, amb una cobertura del 30% i que requereix una subvenció pública de 0,92 euros per validació.
També deixarà de funcionar la Línia 35, d'Hospital de Sant Pau a Santa Coloma i amb 700 viatgers els dies laborals, que enregistra una cobertura del 12,6% i necessita una subvenció de 2,75 euros per validació.
Per xifres similars s'eliminen també la Línia 105, del Prat a l'aeroport, amb 100 viatgers diaris, una cobertura del 8,5% i una subvenció de 6,40 euros per validació.
Tampoc continuarà la 158, de Collblanc a Sant Just Desvern --solapada gairebé tota amb la 157 i el Trambaix-- perquè té uns 400 viatgers en dies laborables, el coeficient de cobertura és de l'11,1% i necessita una aportació de 3,56 euros per validació.
A més, les línies 58, de plaça Catalunya a avinguda Tibidabo; la 75, de Les Corts a avinguda Tibidabo, i la 91, de La Rambla a la Bordeta, reduiran el servei els dissabtes, diumenges i festius.
Bus de barri
Totes les línies de Bus de Barri excepte la 111 i la 116 --amb cobertures d'entre el 3,5% i el 22% i subvencions d'1,32 fins a 10,85 euros per validació-- no circularan els diumenges i festius, i tornaran així al servei ofert des que s'implantés el 2006.
TMB ha justificat aquests ajustos afirmant que pretenen acostar l'oferta a la demanda real i aplicar els recursos a les franges horàries en què es beneficien més persones, mentre que els del metro, que reduirà freqüències, s'aplicaran en una data indeterminada durant el primer trimestre.