Ryanair obrirà sis noves rutes des de l'aeroport del Prat
El president de la companyia qualifica de “tragèdia” la fallida de Spanair, però la considera “inevitable”
Davant la polèmica creada per obligar els empleats a pagar impostos a Irlanda, recorda als sindicats que és una empresa “privada” i “irlandesa”
Ryanair obrirà sis noves rutes per a aquesta temporada d'estiu a l'Aeroport del Prat, on passarà a tenir tretze avions davant dels deu actuals amb l'objectiu de transportar 5,8 milions de passatgers al Prat el 2012, respecte dels 2,5 del 2010.
Ryanair aprofita així els buits que ha deixat Spanair a l'Aeroport de Barcelona. El president de Ryanair, Michael O'Leary, ha afirmat aquest dimarts en roda de premsa sobre la fallida de la companyia catalana, que ha estat “una tragèdia”, malgrat que era “inevitable”.
Sobre la polèmica que s'ha creat per la condició de pagar impostos a Irlanda que Ryanair ha posat als pilots de Spanair a qui ha ofert feina, O'Leary, ha recordat a sindicats i empleats de Spanair que des de Ryanair “no obliguen ningú” a treballar per a ells. El president de la companyia ha afirmat que “només” ofereixen un lloc de feina en una aerolínia que és “privada” i “irlandesa”, i que com a tal, ha afegit, els salaris i les taxes es paguen a Irlanda.
Els nousvols
Ryanair volarà des del Prat a Alacant, Bilbao, Estocolm, Hamburg, Menorca i Munic (Memmingen) i incrementarà freqüències en altres sis trajectes: Gran Canària (passa de sis freqüències a nou), Eivissa (de 14 a 21), Màlaga (de 21 a 28), Palma (de 21 a 35), Sevilla (de 21 a 28) i Tenerife (de sis a vuit).
Així, l'aerolínia irlandesa afegirà més de 190 vols setmanals al Prat, des d'on opera 39 rutes (16 domèstiques) i preveu sustentar 5.800 llocs de treball a Catalunya, on espera transportar nou milions de viatgers el 2012.
Ni Lleida ni Londres ni Madrid ni París
O'Leary ha descartat, de moment, que Ryanair faci la ruta Barcelona-Madrid, perquè “ja està molt ben servida”, i per aquest motiu tampoc volarà a Londres o París.
També ha descartat operar a Lleida-Alguaire perquè considera que “podria tenir futur però a dia d'avui no és viable”.