El govern espanyol insisteix que el Corredor del Mediterrani és una “prioritat”
Mariano Rajoy es compromet a què els PGE, que aprovarà el Consell de Ministres el 30 de març, així ho reflecteixi
Assegura que entre els objectius més immediats és l'ample de via internacional entre la frontera francesa i Barcelona
El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha insistit aquest dimarts des del Senat que el Corredor del Mediterrani és una “prioritat” per al govern espanyol i s'ha compromès amb el senador del PSC i expresident de la Generalitat, José Montilla, a què així consti en els Pressupostos Generals de l'Estat que aprovarà el Consell de Ministres el pròxim 30 de març, malgrat admetre que la situació econòmica “no és bona”. “En la nostra última proposta hem ratificat el nostre compromís amb el Corredor del Mediterrani i a més hem demanat que no es descarti l'eix Almeria-Málaga-Algeciras”, ha dit el president espanyol, que també ha dit que entre els objectius més immediats és l'ample de via internacional entre la frontera francesa i Barcelona per després estendre'l a tota la Península.
Rajoy ha reconegut també que a l'Estat té una “carència important” en el transport ferroviari de mercaderies i ha advertit que la construcció d'infraestructures com el Corredor Mediterrani generen “costos medioambientals i econòmics”. En quant al transport de passatgers, també ha dit que es tracta d'una infraestructura important perquè al final “és un problema de temps i al final ho acaba sent de competitivitat”.
En la seva intervenció, José Montilla havia demanat al president del govern espanyol concreció després que algunes declaracions de la ministra de Foment, Ana Pastor, deixessin entreveure que l'opció del corredor central tornava a agafar força i “es posaven en dubte decisions de la CE preses fa tan sols uns mesos”. “Quan els recursos són escassos, s'han de prendre decisions i no allargar indecisions per acontentar tothom”, ha dit Montilla.
D'altra banda, Rajoy ha destacat “l'impuls” de l'executiu espanyol en l'accés provisional al Port de Barcelona, que tindrà un cost d'11 milions d'euros i que en una segona fase espera tenir a punt l'ample de via internacional per assolir “un increment del tràfic en especial de mercaderies i de capacitat del corredor”. El president espanyol també ha destacat que s'està redactant l'estudi per la unió amb Tarragona, incloent-hi el port i Castellbisbal, en un itinerari dividit en tres parts: entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders , entre Sant Vicenç de Calders i Martorell i entre Martorell i Castellbisbal.