Societat

LA CRÒNICA

DE lleida

Regidors que escombren

Regidors que escombren carrers i alcaldes que reparen l'enllumenat. Aquesta és la realitat del Pont de Montanyana, un petit poble de la Franja de Ponent que ara fa un any va ser notícia perquè Convergència Democràtica de la Franja (CDF) hi va assolir la seva primera alcaldia.

L'experiència d'aquest primer any ha estat complicada, però no pas perquè la primera alcaldia d'un partit catalanista hagi provocat cap incendi polític a Aragó contra aquest ajuntament ribagorçà. D'això, l'alcalde Javi Bergua no en té cap queixa: “Al principi sí que em molestava una mica, a Osca i a Saragossa sempre ens deien que no a tot i em pensava que era per les sigles. Després, vaig veure que la resta reben exactament el mateix tracte que nosaltres: no hi ha res per a ningú.”

Ara fa un any, l'alcalde i les dues regidores de CDF s'havien proposat reptes com ara aconseguir que el riu Noguera Ribagorçana torni a portar l'aigua que la central hidroelèctrica d'Endesa els va prendre fa mig segle, i aturar la línia de molt alta tensió (MAT) de Ponent. Però, en lloc d'això, s'han dedicat a fer números i a aconseguir un pla de viabilitat que els permet pagar les factures pendents. I res més. “No hi havia diners ni per mantenir l'agutzil, i ens ho hem de fer tot nosaltres mateixos.”

I així ho fan, i sense cobrar. Bergua s'ha dedicat a fer reparacions d'enllumenat i canonades, i també ha estat l'encarregat de treure les escombraries de les instal·lacions municipals. Ara mateix no ho pot fer perquè ha anat a França tres mesos a treballar: “Cal garantir també la supervivència familiar”, explica. Les dues regidores de CDF aprofiten les hores lliures per fer tasques administratives al consistori i la del PP, a més d'assistenta social, també passa l'escombra a la plaça del poble i els carrers.

Del partit, hi mantenen la simpatia (no són militants), tot i que Bergua lamenta que en algun moment podria haver rebut més suport del partit que mana a Catalunya: va reclamar que alguns dels autocars de la Generalitat que van de Vielha a Barcelona fessin parada al poble, perquè els estudiants de Pont els aprofitessin, però no ho va aconseguir. Això sí, malgrat les dificultats han aconseguit clausurar un abocador il·legal (l'alcalde i altres veïns es van passar quinze dies traient la runa amb les seves furgonetes), que Endesa enviï uns directius al poble per veure el riu i començar a parlar-ne, i que, després de cinquanta anys d'haver-se perdut l'antiga mostra ramadera, el poble torni a tenir fira per primavera. “Jo no hi creia, però les regidores ho veien molt clar; hi han treballat molt, i ho hem aconseguit”, diu Bergua, amb un orgull d'alcalde que no es mesura ni amb cotxes oficials ni amb partides d'assessors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
europa

La Comissió Europea vol ampliar les zones lliures de fum

barcelona
salut

Es redueixen un 15% els treballadors que van amb cotxe a l'Hospital d'Olot

olot
Sanitat

El nou CAP Florida Sud de l’Hospitalet de Llobregat obrirà el dia 25

L’Hospitalet de Llobregat
MEDI AMBIENT

Neumàtics, plàstics i ferros, els principals residus del fons marí al port de la Ràpita

La Ràpita
Europa

Pugen a dinou les víctimes del temporal Boris

Barcelona
Societat

Uns 170.000 turistes visiten cada dia Barcelona

Barcelona
Turisme

L’Ajuntament de Barcelona vol quadruplicar el preu que paguen els autocars turístics per aparcar

Barcelona

Els robatoris de bicis creixen un 34% en dos anys

Barcelona

Assaig del nou sistema de recollida de residus al Barri Vell i el Mercadal

Girona