Societat

Pastor assegura que el corredor mediterrani estarà als pressupostos del 2013

La titular de Foment afirma que si no està als d'aquest any és perquè el govern anterior no havia elaborat un projecte constructiu

La ministra no concreta quan s'acabaran els accessos definitius al port

La ministra de Foment espanyola, Ana Pastor, ha assegurat aquest dimarts que el projecte del corredor mediterrani ferroviari estarà inclòs en els pressupostos de l'Estat del 2013. Ja ho havia anunciat fa dos mesos, però aquest dimarts ho ha destacat en la inauguració del Saló Internacional de la Logística (SIL) 2012 de Barcelona.

Pastor ha ressaltat el compromís del govern espanyol per una “planificació rigorosa, estable i que generi cohesió interterritorial” de les infraestructures al conjunt de l'Estat. És més, ha afirmat que el corredor mediterrani és una infraestructura “clau” per a Catalunya i Espanya que veurà la llum “ja”.

De fet, ha defensat que si aquesta infraestructura no està als pressupostos generals de l'Estat de 2012 és senzillament “perquè no hi existia cap un projecte constructiu ”. En aquest sentit, ha garantit que en aquests moments el govern del PP ja n'ha encarregant l'elaboració, amb ample de via internacional.

I és que Pastor ha donat la culpa del retard a l'anterior executiu socialista. “Quan vaig arribar al Ministeri em vaig trobar amb la sorpresa que no hi havia un criteri clar sobre quin havia de ser l'ample de les vies del ferrocarril”, ha argumentat.

El compromís del govern espanyol és que l'obra de la infraestructura ferroviària comenci l'any vinent, en un primer tram, que donarà prioritat a la connexió entre Barcelona i la frontera francesa. Després, ha afegit Pastor, s'enllestirà el seu recorregut pel sud, que arribarà fins a Múrcia i Algesires.

La titular de Foment ha dedicat grans elogis al port de la capital catalana: “Barcelona és un exemple de model logístic clau a nivell nacional i internacional”. Tot i així, no ha concretat quan estaran enllestides les obres definitives dels accessos ferroviaris i viaris al nou moll del Prat, i que havien d'estar acabats aquest estiu quan entrés en funcionament l'ampliació del Port. Només ha expressat que el “gran projecte“ arribarà de “forma immediata” i “veurà la llum en pocs mesos”. Les obres definitives dels accessos al port tenen un cost aproximat de 470 milions d'euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.