Societat

L'estiu es tanca amb menys morts a les carreteres catalanes

La davallada, del 27%, frena la tendència dels primers mesos de l'any

Puja el nombre de víctimes a les autopistes

Fins a 35 persones van perdre la vida entre el juliol i l'agost a les carreteres del país. És una quantitat molt preocupant, però també molt millor que les 48 que es van produir en el mateix període de l'any passat. La davallada, del 27%, permet compensar el repunt de víctimes mortals que hi va haver els primers mesos del 2012. El percentatge de morts i ferits greus havia augmentat d'un 19% i, després d'aquest descens, l'increment és només del 3% en comparació al 2011.

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Aregio, celebra que els esforços destinats a reduir el nombre d'accidents a les vies de dos carrils hagin donat fruit, un 12% menys, però ha recordat que el factor humà continua sent el més decisiu en la major part de sinistres.

Una de les dades sorprenents del balanç és que s'ha detectat “un lleuger augment de la quantitat de víctimes mortals a les autopistes de pagament”, tot i que, a causa de la crisi, cada cop hi ha menys vehicles que hi circulen. L'explicació, segons Aregio, podria ser que, en haver-hi menys vehicles, els usuaris han tendit a augmentar la velocitat. El director del SCT va situar l'increment entre un 10% i un 12%, però va recordar que aquestes vies continuen sent “les més segures de totes”.

LA XIFRA

146
morts
hi ha hagut a les carreteres catalanes entre el gener i l'agost. L'any passat n'hi va haver 148 el mateix període

La variant de la C-12 serà soterrada a Tortosa

El govern ha decidit canviar totalment el traçat de la variant de la C-12 (eix de l'Ebre) al seu pas per Tortosa i Roquetes. La nova via, de 6,3 quilòmetres de longitud, no travessarà la zona de xalets del Canalet, on les expropiacions previstes havien aixecat crítiques veïnals. Finalment s'ha decidit aprofitar bona part del traçat actual, que es desdoblarà, mentre que es soterrarà en la zona més problemàtica, la plaça Corona d'Aragó. “Apostem per un projecte funcional, que resolgui el trànsit de pas i la connectivitat”, va dir el conseller de Territori, Lluís Recoder. L'obra costarà uns 72 milions d'euros, però de moment no hi ha data per a
la seva construcció.

L.M.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.