Societat

Foment no farà cap més obra nova que els accessos del tren als ports

Només pressuposta 60 milions per a la sortida de mercaderies del port de Barcelona i 160 per al tercer rail de Tarragona

Recoder ho veu inacceptable

El Ministeri de Foment congela fins a nou avís qualsevol inversió nova a Catalunya, llevat dels nous accessos ferroviaris als ports de Barcelona i Tarragona per millorar la sortida de mercaderies cap a l'exterior. El govern espanyol ha pressupostat pel 2013 una partida de 60 milions d'euros per començar a construir les vies d'ample ferroviari internacional a la Zona Franca, un projecte que completaria amb 40 milions més fins al 2015. Pel que fa al tercer rail d'ample internacional entre el port de Tarragona i Castellbisbal, a través de Sant Vicenç de Calders i Vilafranca del Penedès, el pressupost preveu 100 milions per al tram barceloní i 60 per al tarragoní, que es completarien amb 360 milions més, en aquest cas fins al 2016.

Però això és tot. La resta d'inversions són per acabar la línia del TAV fins a la frontera; la T11 de l'aeroport de Reus a Tarragona; el tram de l'A-27 entre Tarragona i el Morell, i per continuar el canal Segarra-Garrigues; el corredor mediterrani de Vandellòs a Tarragona, i la descontaminació del pantà de Flix. Totes les altres obres queden aparcades un any més. Moltíssimes: els trams del quart cinturó entre Olesa i Viladecavalls, i entre Terrassa i Granollers; l'A-7 entre Altafulla i Abrera, passant per Vilafranca; l'A-27 del Morell a Montblanc; la nova línia de rodalies fins a la T1 de l'aeroport; els nous accessos viaris al port de Barcelona; tot el pla de rodalies; el desdoblament
de l'N-II a Girona, i un
llarguíssim etcètera.

LES FRASES

La partida perquè el TAV arribi a Barajas és una mostra més de l'aposta perquè l'aeroport del Prat quedi relegat
El 2011, Foment va executar el 35% del que preveia a Catalunya. A Madrid, el 111%
Lluís Recoder
conseller de territori

No es farà el pas subterrani del tren a cap ciutat

El problema per fer el pas subterrani de les vies previst per a l'Hospitalet de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Montcada i Montmeló no és que no siguin als pressupostos, sinó que el pla d'infraestructures, transport i habitatge (PITVI) fins al 2024 ja no els inclou. Els condiciona al fet que es puguin pagar amb plusvàlues urbanístiques. Vaja, que no es faran ni a mitjà termini, com a mínim.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Estudiants d’arquitectura aporten idees sobre com reformar el carrer Indústria quan obri la variant

Anglès
Noemí Cortès Roca
Presidenta de la Institució Bíblica Evangèlica de Catalunya (IBEC)

“Hem intentat que la gent pugui viure la seva fe en català”

Barcelona

Del somni dels pioners a la revolució actual

Barcelona
Olot

Més recorregut i punts de tast en el Vermut Cantat de l’Aoapix

Olot

Yoshua Bengio, la veu crítica de la IA

BARCELONA
SOCIETAT

El Mercat de Nadal del Finlàndia, millor carrer guarnit de les festes de Sants

Barcelona
URBANISME

El govern de Castelldefels avança les obres per revertir el carril bici

castelldefels
SOCIETAT

Ajuts per treure l’amiant afectat per la pedregada a Sant Pere de Torelló

Sant Pere de Torelló
MEDI AMBIENT

Retiren la brossa marina de la Punta de la Banya, al Delta de l’Ebre

La Ràpita