Obriran una via prop de l'AP-7 centre per evitar col·lapses
Els cotxes que vinguin de la vall de Llémena podran evitar l'accés a la rotonda amb el vial que farà Abertis
Jordi Nogué demana al consistori gironí el desviament ja que preveu congestió de cotxes en hores punta
Els ajuntaments de Girona i Sant Gregori han demanat que s'obri una via alternativa per evitar el col·lapse de trànsit a prop de la futura sortida centre de l'AP-7, al polígon de Domeny, prevista per a començament del 2013. El regidor de seguretat, mobilitat i via pública de Girona, Joan Alcalà, admet que l'obra del carrer ja té el vistiplau tècnic d'Abertis, que serà la que es farà càrrec de l'obra. El regidor gironí diu que el nou vial “formarà part de l'àmbit de construcció de la sortida”, indica Alcalà.
Sant Gregori era partidari que el nou enllaç de l'AP-7 es fes en el pont de l'autopista que connecta el poble amb Girona. Però la sortida és uns 200 metres després del pont, en el terme de la capital del Gironès. L'alcalde gregorià tem que hi pugui haver hipotètics col·lapses de trànsit en direcció a Girona quan s'obri la tercera sortida de l'autopista de la ciutat veïna. Per això, el vial hauria d'ajudar els vehicles que vinguin des de la vall de Llémena per la GI-531. “El problema és que la gent vindrà de Girona i anirà a agafar l'autopista. A més, la gent que surti de l'autopista tindrà preferència en la nova rotonda respecte a la gent que vingui de Sant Gregori. Això farà que hi hagi un trànsit molt dens”, diu.
Accés difícil
Jordi Noguer, alcalde de Sant Gregori des del 2003, considera que el desviament abans d'arribar a la nova rotonda de Domeny ajudarà a amortir els efectes dels col·lapses. “La gran entrada de vehicles podria dificultar l'accés de la gent de Sant Gregori cap a Girona ja que, quan s'arriba a la rotonda de Domeny, la prioritat és per a la gent del polígon [de Taialà] o de la mateixa autopista”, explica Noguer.
El regidor de Seguretat, Mobilitat i Via Pública de Girona, Joan Alcalà, avança que el vial, que és a 50 metres de la rotonda, ja té l'autorització de la concessionària Abertis. “Hem tingut converses amb Autopistas [Abertis] i no hi ha hagut cap problema [...] És per evitar retencions perquè els que vinguin de Sant Gregori es trobarien que, quan entrin a la rotonda, haurien de cedir el pas”, explica. El vial tindrà dos carrils, un de sortida i un d'entrada a la ciutat, i desembocarà a la rotonda de la fàbrica Nestlé i al carrer Roberto Bolaño.
A Girona aquests dies estan fent la redacció del pla de mobilitat urbana (PMU) de la ciutat, en què es preveu millorar la mobilitat sostenible de la ciutat amb els futurs canvis, la sortida centre de l'AP-7 i l'obertura del pont sobre el riu Ter que enllaçarà el sector del Trueta amb el barri del Pont Major. Fa uns mesos el regidor Joan Alcalà havia indicat que l'estudi de mobilitat del 2006 situava el volum de trànsit al sector de Taialà al voltant dels 8.100 cotxes diaris entre les sis del matí i les deu de la nit. Alcalà també admetia que, amb la crisi, la quantitat havia baixat.
Està previst que l'obertura de la sortida de l'autopista a Sant Gregori sigui efectiva el primer trimestre del 2013 i que el 40% dels vehicles que circulin per l'AP-7 i entrin a Girona ho facin per l'esmentat enllaç centre.