CONSUM
Cesc, l'estrella de Damm
El nou espot d'hivern de la cervesera catalana incorpora Fàbregas com un dels seus protagonistes
A bord d'un vaixell de pescadors, en un càlid dia d'hivern, Cesc Fàbregas i el xef japonès Hideki Matsuhisa participen d'un dels majors plaers de la temporada: gaudir d'una Estrella Damm de la manera més mediterrània, acompanyant un sushi que el cuiner prepara amb les gambes acabades de pescar.
Aquests són els protagonistes i l'argument del nou anunci de la cervesera catalana, que després de quatre campanyes promocionals d'estiu amb el lema Mediterràniament, ara opta per aparèixer en ple hivern. L'espot s'emetrà aquest febrer a tot l'Estat i més tard a Anglaterra, aprofitant que el futbolista hi és molt conegut per les vuit temporades que va jugar en l'equip londinenc de l'Arsenal. Damm va aterrar fa anys a les illes Britàniques i de mica en mica hi guanya mercat.
Amb l'eslògan No és el què, és el com, l'anunci torna a ser un catàleg de les virtuts del Mediterrani –el clima, la gastronomia, el paisatge– i, a la vegada, un elogi de la simplicitat i del fet de fruir cada instant. Una manera d'apreciar les petites coses de la vida amb una cervesa.
Com en tots els anuncis de Damm, la música hi té un paper molt important, i en aquest cas la banda sonora és una original versió en anglès de la coneguda havanera La bella Lola, recreada especialment per a l'ocasió.
El caràcter mediterrani d'Estrella Damm és una de les raons per les quals s'ha comptat amb Fàbregas. La projecció internacional del futbolista i del cuiner Matsuhisa també han estat clau en l'elecció dels protagonistes.
El director creatiu Oriol Villar ha col·laborat en la realització de la campanya. Villar ja va ser l'autor del lema Mediterràniament, expressat fins ara en les campanyes dedicades a Formentera, Menorca, El Bulli i la serra de Tramuntana. El seu treball ha merescut el reconeixement dels professionals del sector, que l'han guardonat amb més de 150 premis en els principals festivals de publicitat. Paral·lelament als premis recollits per l'anunci, la marca ha viscut una important expansió i un creixement internacional, i actualment és present en 47 països.
La directora de cinema peruana Claudia Llosa també ha intervingut en la producció de l'espot. La directora és reconeguda internacionalment per la coproducció hispanoperuana Madeinusa i la reeixida pel·lícula La teta asustada.