Societat

El TAV unirà Barcelona amb París el 28 d'abril

La societat de Renfe i SNCF posarà dos trens diaris en cada sentit

Dos trens més aniran a Tolosa

Els trens d'alta velocitat (TAV) uniran Barcelona amb París a partir del 28 d'abril en sis hores i vint minuts per mitjà de dos serveis diaris en cada sentit i sense transbord. Amb aquesta data d'estrena treballen Renfe i la francesa SNCF, que han creat l'empresa mixta Elipsus per explotar inicialment el corredor entre les capitals francesa i catalana. Serà el primer cop que els trens uniran directament les dues capitals sense necessitat de fer el transbord que avui es fa a l'estació
de Figueres-Vilafant. Tots quatre serveis pararan a les estacions de Girona, Figueres, Perpinyà, Narbona, Montpeller, Nimes i Valença, segons ha apuntat Catalunya Informació i no ha desmentit Renfe.

Participada al 50% per les dues companyies ferroviàries i amb vint combois en operació inicialment –cada companyia n'aporta deu–, Elipsus també posarà en servei el mateix dia 28 d'abril dos trens diaris entre Barcelona i Tolosa de Llenguadoc, d'anada i tornada. D'altra banda, la companyia mixta treballa en la posada en operació el 7 de juliol de dos altres trens per sentit entre Barcelona i Marsella, així com un entre Barcelona i Lió.

El pla de treball inclou la posada en servei d'una línia entre Barcelona i Ginebra a finals d'any.

LA XIFRA

5
línies
es preveu posar en servei enguany progressivament per unir Barcelona amb París, Tolosa, Marsella, Lió i Ginebra

Els mateixos TAV Dasye que avui arriben a Vilafant

Els mateixos trens francesos que avui fan el viatge entre Figueres i París baixaran fins a Girona i Barcelona a partir del 28 d'abril. Es tracta del model Dasye, una variant dels TAV Duplex, que pot circular per les línies d'alta velocitat de l'Estat espanyol perquè està equipat amb el sistema unificat de circulació europeu ERTMS, del que no disposen les sèries anteriors del TAV. En aquestes línies entre Catalunya i França també es posaran en servei els nous TAV 2N2, el successor tecnològic dels Dasye. No s'ha fet públic, però, encara, la marca comercial sota la qual s'explotaran els serveis, si Elipsus mateix o, per exemple, SNCF en cooperació amb Renfe.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.