La previsió de fer les obres a l'estiu preocupa el territori
Rebutgen que el tercer fil impliqui talls en època turística
Insisteixen que l'opció de futur és la Reus-Roda
“És una prova més que es planifica sense conèixer el territori.” Són les paraules de l'alcalde de Creixell, Jordi Llopart, sobre les previsions d'execució de les obres d'instal·lació del tercer fil entre Vila-seca i Castellbisbal, i que, segons el plec de condicions elaborat pel Ministeri de Foment, es desenvoluparien preferiblement en època estival. Una previsió que provoca força preocupació al territori, ja que coincideix amb l'època de més moviment per al turisme i amb un dels moments de l'any en què també es registren més usuaris en els trens regionals entre Barcelona i la Costa Daurada.
“És un concepte antic de planificació de les obres i esperem que se'n trobi un de millor”, defensen des de Tarragona, mentre que des de Torredembarra, on fa anys que reclamen que Adif millori la seva estació, avisen que si les obres afecten molt el trànsit diari de passatgers això pot acabar amb la seva paciència. Tarragona, per la seva banda, està en espera de respostes d'Adif pel que fa a treballs complementaris que va demanar a la implementació del tercer fil. És el cas d'una passarel·la que permeti connectar la ciutat i la platja, ara separades per les vies. El tercer fil posa en suspens de fet el projecte de trasllat o soterrament de les vies a Tarragona, la coneguda com a façana marítima.
El Tarragonès, de fet, continua insistint que el tercer fil ha de tenir garanties de provisionalitat (una temporalitat que de moment el plec de condicions no fixa) i que el projecte de futur per al pas de les mercaderies en ample europeu ha de ser la rehabilitació de l'antiga línia Reus-Roda. Des de la Pdf.Camp, però, alerten que l'alta inversió prevista en el tercer fil fa difícil imaginar que aquest sigui retirat a curt termini.