LA CrÒNICA
#InstaFigueres
Cinc dies de maig plens de propostes i activitats de tota mena s'acabaran aquest vespre amb el tradicional “Visca Figueres” encès al final dels focs artificials. Entre totes les activitats de Santa Creu d'aquest any, en destacaré una que es va dur a terme l'1 de maig i que, tot i no fer soroll al carrer, va tenir una forta repercussió en un altre àmbit de la vida actual, les xarxes socials. Em refereixo al concurs d'instagramers batejat amb el nom de #instaFigueres. Molts de vostès saben de què parlo, però per d'altres aquesta paraula els deu sonar a venusià. Els ho explico. Instagram és una xarxa social on els seus usuaris, o instagramers, hi comparteixen fotografies fetes amb el telèfon mòbil. Aquesta xarxa té casi 100 milions d'usuaris a tot el món que interactuen entre ells dient si els agraden les fotos que hi troben o be comentant-les.
El dimecres, doncs, ens vam congregar a primera hora del matí a la capital de l'Alt Empordà gairebé 120 instagramers convidats pel Patronat de Turisme de la Costa Brava i l'Ajuntament de Figueres, amb el suport dels hotelers de la ciutat, disposats a retratar Figueres des de tots els angles possibles i a inundar les xarxes socials d'imatges de la ciutat amanides i adobades amb filtres de color i efectes especials. Després d'un bon esmorzar de benvinguda i les fotos de grup de rigor, quatre guies van acompanyar els igers forasters pels punts més emblemàtics de la geografia figuerenca. Els altres vam anar per lliure, jugàvem a casa. La creativitat individual, el dia esplèndid, l'ambient festiu i el marc incomparable van fer la resta. El resultat han estat prop d'un miler d'instantànies penjades a internet amb les etiquetes #instafigueres o #visitfigueres que mostren la ciutat i la seva festa al món sencer des d'una òptica diferent, desenfadada i moderna. Un jurat premiarà les millors fotos, però el premi gros és per a la ciutat, que ha sabut aprofitar-se de la nostra afició a la fotografia per projectar la seva imatge i atraure possibles visitants.