Societat

Mes de 10.000 persones inunden Xaló el cap de setmana

Es desborden totes les previsions de participació del projecte de promoció local Xalónia, que ha multiplicat per dos les xifres del 2011 i es consolida com a aparador de l'oferta turística, gastronòmica i cultural de la demarcació d'Alacant

Des de l'associació de comerciants s'ha destacat el valor de Xalónia com a motor econòmic a curt i llarg termini, i la necessitat en estos moments de generar propostes de dinamització comercial als pobles”

Des del municipi s'ha destacat que l'objectiu és consolidar Xaló com a gran proposta de complement al turisme de sol i platja de les localitats costeres. “L'autenticitat i qualitat d'elements com la gastronomia, tradicions o els paratges naturals són la nostra carta de presentació a aquells turistes que busquen un valor afegit en el seu viatge, que volen eixir-se de l'oferta turística massificada i homogènia”.

Abans d'acabar el dissabte s'havíem acabat tots els subministres per al cap de setmana. Esta és una de les frases extretes de la parades de la festa del vi i la picadeta només entrada la vesprada de dissabte, amb el carrer ple de gom a gom. El primer dia de Xalónia més de 5.000 persones van visitar el poble, en una jornada que va cloure amb el festival de música Xalónia amb les actuacions d'Orxata, BKS i el grup local Aspencat que presentava disc.

El mateix dissabte de matí va tenir lloc el tradicional rastro, la festa del vi i la picaeta i la inauguració del Mercat de la Terra, amb productes ecològics i artesanals i que se celebrarà cada primer dissabte de més.

Diumenge ha estat marcat per la visita a la fira de famílies, amb motiu de la intensa programació infantil. La festa del vi i la picadeta també s'ha celebrat diumenge i a més també ha tingut lloc la fira Xaló Obert, centrada en el comerç local. Xavi Castillo és l'encarregat de tancar la fira, i ho fa amb totes les entrades esgotades, un miler.

En total l'organització destaca l'allau de visitants, estimen que més de 10.000 entre els dos dies. Gerard Fullana, regidor de comerç, ha destacat “la implicació de tots els sectors del poble i la visió de créixer a partir d'allò que sempre ha definit el nostre poble adaptant-ho als temps actuals, estem molt orgullosos de la nostra gent”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
FIGUERES

Controls a l’estadi Albert Gurt per evitar l’entrada d’usuaris no autoritzats

FIGUERES

La Policia Local tanca la campanya contra l’incivisme del juliol amb 33 sancions

la bisbal d’empordà

Campanya informativa sobre com circular amb bicicleta pel Barri Vell i el Mercadal

GIRONA

Denuncien que una granja de Cantallops té porcs morts en descomposició

CANTALLOPS

SOS Costa Brava continua el pols contra el Pla que afecta els Jardins Rubió i Tudurí de Calella

PALAFRUGELL
PALAFRUGELL

El Bus 30’ transporta al juliol 11.400 a les platges de Calella i Llafranc

PALAFRUGELL
BANYOLES

Enllesteixen millores en diversos punts de la ciutat per valor de 150.000 euros

BANYOLES
societat

Acceleren les obres de millora de talussos per evitar esllavissades en cas de pluges a Barcelona

Barcelona
ROSES

Roses estrena una boia que monitoritza l’estat del mar

ROSES