Tecnologia
Apple presenta el servei de música
Serà similar a Spotify, amb anuncis si no es vol pagar
Nou per a Mac i mòbils
Sota sospita de viure un moment d'hores baixes, Apple va començar ahir el seu procés de rentat de cara mostrant les bases sobre les quals s'ha d'edificar el seu creixement els pròxims mesos: el programari. Com estava previst, la sessió inaugural de la conferència de desenvolupadors va servir per presentar el nou software tant per als ordinadors com per als dispositius mòbils.
El nou sistema operatiu per als Mac, anomenat Mavericks, inclourà els polèmics mapes de la companyia –de manera que es pot programar un viatge al portàtil i enviar les indicacions al telèfon per a la navegació en el cotxe–, i també Ibooks per continuar llegint els llibres de la tauleta. A més, un dels aspectes en què incidirà serà l'optimització del consum d'energia. Apple també va presentar la renovació de la gamma Macbook Air, de la qual va destacar sobretot la major durabilitat de la bateria, i en un fet inèdit, va fer un avançament d'un nou producte, el Mac per a professionals, que promet màximes prestacions en una atractiva forma cilíndrica.
El sistema operatiu per als ordinadors arribarà a la tardor, junt amb l'IOS7 per a Iphone i Ipad. Es tracta d'una remodelació de la interfície que afegeix algunes funcionalitats que els usuaris reclamaven històricament –com ara accedir ràpidament als controls més freqüents, en aquest cas fent lliscar el dit de baix a dalt, a la inversa que Android– i d'altres que són d'utilitat, com ara alguns gestos similars als que utilitza Blackberry 10.
L'estrella de la presentació, però, va ser l'esperat servei de música. Es dirà Itunes Radio i arribarà a la tardor als Estats Units, des d'on creixerà a altres països. A partir de la música que escoltem, o d'allò que demanem, crearà llistes de cançons que ens puguin interessar, un funcionament molt similar al de Spotify. Tindrà anuncis excepte en el cas dels clients d'Itunes Match (25 euros l'any).