Girona, Tarragona i Lleida tindran el seu propi servei de Rodalies
El govern català i el ministeri de Foment signen aquesta tarda el nou contracte per a la gestió del servei ferroviari
El ministeri d'Hisenda assumirà el dèficit d'explotació
Girona, Tarragona i Lleida disposaran abans de dos anys del seu propi servei de Rodalies, que connectarà les capitals d'aquestes províncies amb els principals municipis de la zona. Així ho preveu el nou contracte de servei de Rodalies que signaran avui a Barcelona la ministra de Foment, Ana Pastor, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, a la reunió de l'Òrgan Mixt de Coordinació Generalitat de Catalunya-Renfe Operadora, segons ha avançat TV3 i han confirmat fonts de la conselleria de Territori i Sostenibilitat.
El govern català renovarà a Renfe Operadora el contracte per a la gestió d'aquest servei ferroviari, a canvi que compleixi amb una sèrie de requisits, com la posada en marxa d'una xarxa de Rodalies en totes les províncies catalanes, més enllà de Barcelona, o la millora de la qualitat, la puntualitat o l'accessibilitat de les instal·lacions.
El nou contracte de Rodalies per al període 2014-2015 està dotat amb 160 milions d'euros i preveu que el ministeri d'Hisenda assumeixi el dèficit d'explotació de Renfe, que és superior als 100 milions d'euros.
Després de mesos de distanciaments entre les dues parts, el conseller Santi Vila va anunciar fa aproximadament un mes que l'acord amb Renfe per renovar el contracte de gestió de Rodalies era “imminent” i que comportaria la millora del servei a Girona, Tarragona i Lleida.
Concretament, a l'àrea gironina s'actuarà sobre la línia entre Blanes, Girona i Figueres; a Tarragona en el servei entre la capital tarragonina i Reus, i a Lleida en la línia que uneix Lleida, Cervera i Balaguer.
Aquest acord arriba després de mesos de negociacions en els quals la Generalitat ha defensat la idoneïtat de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) per gestionar els trens de Rodalia.
Finalment serà Renfe la que segueixi gestionant el servei de Rodalies fins a 2015. A partir d'aquesta data, la Generalitat es reserva la possibilitat d'adjudicar-lo a un altre operador.