Societat

“No pot ser una flor d'estiu”

Els organitzadors del Fòrum estableixen acords de col·laboració amb institucions per garantir un guiatge dels joves assistents

Les empreses proveïdores compten amb l'ajuda de voluntaris

Un dels principis pels quals vetllen els organitzadors del Fòrum Impulsa és que aquest s'emmarqui en un seguit d'accions que s'han de fer prèviament i posteriorment amb els joves que hi assisteixen. D'aquí que, tot i acceptar nois i noies que s'hi apunten individualment, la tendència és la d'establir acords de col·laboració amb institucions –l'institut Montilivi de Girona, els Maristes, el Bell-lloc, l'institut de Roses, l'Ajuntament de Figueres i la Politècnica de la UdG, entre d'altres– que fan una preselecció dels joves que assistiran al Fòrum i que garanteixen l'acompanyament dels escollits. “Perquè això tingui realment efecte, el Fòrum s'ha d'emmarcar en un seguit d'iniciatives perquè, si no, això seria únicament una flor d'estiu. Intervenen molts actors en tot aquest procés”, explica el director executiu de l'esdeveniment, Salvador Maneu.

Els organitzadors també volen que el Fòrum reflecteixi la realitat del país. D'aquí que, segons Maneu, d'entre els 700 joves que hi acudeixen, n'hi ha d'aturats; d'altres amb una formació incompleta; nois i noies amb una formació completa i que tenen èxit; d'altres amb una bona base formativa però que estan en situació precària i, òbviament, emprenedors. La realitat és, doncs, diversa i complexa.

Un altre dels aspectes de què el comitè organitzador ha tingut cura de manera especial des de la primera edició és la implicació de joves i d'usuaris de diverses entitats socials en algunes tasques. Així, si bé el servei de càtering és responsabilitat d'El Celler de Can Roca, una cinquantena d'alumnes de les escoles d'hostaleria de la demarcació i també personal del restaurant Els Ocells Perduts de Sant Gregori hi col·laboren de manera voluntària. La idea, en aquest cas, és promoure la col·laboració entre l'expertesa i joves en formació. A més, els organitzadors contracten els serveis del Grup Èxit –integrat per la Fundació Ramon Noguera, la Fundació Drissa i l'empresa d'inserció de Càritas, Ecosol– perquè es facin càrrec de l'ordenació de l'aparcament de vehicles. En aquesta ocasió, han treballat una desena d'usuaris del grup. I, a més, una quarantena de voluntaris de l'Escola de Relacions Públiques de la UdG i també d'un centre de Barcelona ajuden l'empresa que gestiona les qüestions de protocol fent de guies dels ponents. “Segurament això complica la tasca de les empreses proveïdores dels serveis, però aquesta és una condició sine qua non”, diu Maneu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.