infraestructures i serveis
Peatge variable de Manresa al Vallès el 2014
Es pretén rebaixar el preu en hores i dies punta per treure trànsit de la C-55
El govern català negocia amb la concessionària Autema un peatge variable a l'autopista de Montserrat, la C-16, per tal de reduir la sinistralitat a la veïna
C-55, una via on s'ha incrementat el trànsit tot i el descens general de la mobilitat per la crisi. Així, mentre que el trànsit ha caigut al tram de Terrassa a Manresa de l'autopista C-16 de 20.239 vehicles diaris el 2008 a 13.076, l'any passat, no ha parat de créixer a la comarcal
C-55 –de 30.431 a 30.957 en el mateix quinquenni al tram de Castellgalí.
La rebaixa del preu del peatge en determinats moments s'implementarà a principis d'any, però encara se'n negocien els termes amb la concessionària Autema. L'opció més probable és que s'estableixi un preu rebaixat les hores i dies en què, repetidament, augmenta el volum de trànsit a la veïna C-55. L'altra alternativa, menys previsible, és que la decisió de rebaixa es prengui en cada moment que es consideri oportú. De fet, el govern preveu implantar diverses mesures per reduir la sinistralitat a la C-55, que inclouen la reforma del tram entre Manresa i Castellbell i el Vilar, on s'adequaran els sistemes de contenció de vehicles i se separaran sentits de circulació on es pugui.