turisme
Els hotelers volen incidir en la marca Costa Daurada
El port de la Ràpita rebrà vaixells de creuer amb escala de set hores a partir de l'estiu vinent
La Costa Daurada rebrà gairebé un 25% de les pernoctacions de turistes espanyols i un 17% de les efectuades per estrangers en hotels catalans. Té registrats un 23% de les places de càmping disponibles a Catalunya i un 18% de les places hoteleres del país. No volen perdre posició i amb l'objectiu d'aconseguir que la marca Costa Daurada continuï liderant el turisme familiar de sol i platja els hotelers de la zona demanen participar i implicar-se en les decisions que es prenen per promocionar la marca.
“Volem opinar sobre el que s'està fent en qüestió de promoció”, deia ahir Eduard Farriol, president de l'Associació Hotelera Salou-Cambrils-la Pineda. Són ells els que han encarregat a la URV l'estudi per reformular l'estratègia de promoció de la marca Costa Daurada, que es va presentar ahir i que recull 49 propostes d'actuació i 11 propostes d'anàlisis.
Més enllà de la necessitat d'implicació dels agents privats, les conclusions també suggereixen que les polítiques de promoció es facin per objectius concrets, com ara prioritzar la desestacionalització de la temporada, o per consolidar el mercat rus creixent i recuperar el mercat alemany que s'ha perdut. Els hotelers també veuen incompatible la promoció d'aquesta marca amb el projecte de Barcelona World, perquè aquest pla potenciarà els casinos i l'oci més festiu.
D'altra banda, l'Ajuntament de Sant Carles de la Ràpita, Ports de la Generalitat i la Cambra de Comerç de Tortosa van signar ahir un acord comercial que permetrà que a partir de l'any vinent el port de la Ràpita rebi vaixells de creuer sota la marca Delta Ebre Port. L'estiu vinent hi arribaran les sis primeres escales d'aquests vaixells amb més d'un miler de passatgers cadascuna, que tindran set hores per visitar el municipi i altres punts de les Terres de l'Ebre. Es preveu que l'impacte econòmic sigui de 12.000 euros cada escala.