Societat

L'APUNT

Segona oportunitat per al rei destronat

Quan el 1924 es va inaugurar el tren estatal entre Lleida i Balaguer, aquest tram havia de formar part d'una llarguíssima línia espanyola que uniria Baeza (Jaén) amb la població de Sent Gironç (l'Arieja), a l'Estat francès. El tren era més rendible en temps i cost per al viatger que el transport per carretera –el 1924, tenien cotxe privat una minoria potentada i la C-13 no existia. El tren era un ideal, una revolució, una empresa gegantina però necessària perquè donava servei a la majoria –avui també ho fa, però la majoria també té cotxe propi, que, contràriament al que devien preveure aquells idealistes, ha estat el rei del segle XX. Amenaçat de desaparició per manca de rendibilitat, el tren de la Pobla espera una segona oportunitat. La nova revolució energètica li va a favor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.