infraestructures
Tarragona reacciona per no perdre més creuers
El Port opta per una terminal provisional perquè BCN World no es fixi en Barcelona
La terminal de creuers de Tarragona no té els mínims exigibles. Ho admetia ahir Josep Andreu, president de Port de Tarragona, en una compareixença en què desvelava el llibre de ruta del que és el sisè port de l'Estat per volum d'activitat. Andreu no amaga que avui dia la terminal de creuers “no dóna el servei que ha de donar” per culpa d'unes dimensions massa estretes que, pràcticament, no deixen lloc ni perquè els vaixells despleguin les escales per les quals han de baixar els passatgers.
El dèficit és especialment sagnant per a Tarragona, segons l'Autoritat Portuària, amb el complex BCN World a la vista: “Si no ens espavilem, el port de BCN World serà el de Barcelona”, diuen.
El pla director del port inclou des de fa anys la construcció d'una infraestructura per a creuers a tocar del port esportiu i de l'estació de tren, però l'obra del que es coneix com a “terminal urbana” és colossal tant per les dimensions dels treballs com pels costos: entre 80 i 120 milions. És per això que el Port treballa en l'habilitació d'una solució provisional al dic dels Prats, al límit dels termes entre Tarragona i Vila-seca.
Andreu manifesta que el dic s'ha de fer de totes totes (és una inversió calculada en 30 milions) per les necessitats operatives que té el port i hi veu una ocasió propícia per condicionar-hi un espai per a la recepció dels creueristes. La terminal serà apta per rebre ferris i vaixells de fins a 2.000 passatgers i suposa un cost d'uns 15 milions. L'amplada deixarà de ser un problema (del passadís de 16 metres actual es passa a una plataforma de 60 metres) i el trajecte en autobús per arribar al centre de la ciutat representa “tan sols cinc minuts més, no penalitza”. El Port es veu valent per afrontar la despesa tot i la pèrdua de 10 milions en ingressos el 2013, deguda, sobretot, a la caiguda del trànsit de carbó i a l'alentiment de la marxa del sector químic.