Tecnologia
Aprovats en ‘apps'
Els alumnes d'ESO que durant l'any s'han format en el desenvolupament d'aplicacions presenten els projectes més destacats
El premi final del programa era el llançament comercial, però alguns joves ja l'han fet
El Tecnocampus de Mataró semblava, ahir a la tarda, una versió en miniatura del Congrés Mundial del Mòbil: en passar per davant d'un estand es corria el risc de ser abordat per un comercial decidit a explicar-te les meravelles del seu producte. Amb la diferència, però, que els comercials eren estudiants de 15 i 16 anys i els productes, les aplicacions que han ideat durant el curs. L'empenta i professionalitat dels joves eren tan sorprenents com justificades, atès que els seus projectes, 25 en total, eren els primers finalistes del programa Mschools, i volien convèncer el jurat que mereixien un premi i el posterior desenvolupament de l'aplicació.
L'objectiu del programa, impulsat per la Mobile World Capital Barcelona i la conselleria d'Educació, era que els més de 6.000 alumnes de 4t d'ESO participants es formessin en la creació d'aplicacions, treballant més en la detecció de necessitats, la concepció del projecte i la promoció del producte que no pas en el desenvolupament pur i dur. Alguns, però, han anat molt més enllà i no només tenen l'aplicació ja operativa, sinó que han començat a fer aliances empresarials.
És el cas, per exemple, dels representants del Josep Vallverdú, de les Borges Blanques. Han creat una aplicació que, a partir del ganxo de l'oli de les Garrigues, fa de guia turística de la zona, referenciant les rutes, restaurants, hotels i punts d'interès. “Nosaltres hem anat més enllà del que se'ns demanava i ja hem penjat l'aplicació a Google Play. A més, hem fet acords comercials amb els cellers i cooperatives que surten referenciats i ens han pagat el viatge per ser avui aquí”, explicava una de les impulsores, Laia Olivart, abans de saber que el seu treball guanyaria en la categoria d'ús de serveis.
La resta de premiats van ser una app,també operativa, que organitza les classes d'una escola real de long board; una per fer seguiment a persones grans; una d'educativa de dibuix infantil; una per orientar els estudiants sobre els centres educatius de Barcelona, i una que exerceix d'armari virtual. Premiats o no, els alumnes tenien clar que havien aprovat de sobres l'assignatura d'informàtica. “La profe diu que ens posarà un nou”, comentava una jove de l'INS Ernest Lluch barceloní.