El Grupo Alvic amplia una de les seves fàbriques de Vic
L’empresa ha signat un contracte de distribució amb una empresa russa per a cinc anys.
El Grupo Alvic, fabricant de fusteria, cuines i banys, està treballant en l’ampliació d’una de les dues fàbriques que té a Vic, la del polígon del Parc d’Activitats Econòmiques. La nova nau estarà a punt pel setembre i ara, segons Nicolai Naum, responsable d’exportació per l’Europa de l’Est de l’empresa, ja s’està provant la nova maquinària d’origen alemany i ultramoderna. Actualment les dues fàbriques de Vic suposen 150.000 metres quadrats i amb l’ampliació se sumarà un 10% als metres existents.
Amb aquesta nova inversió, l’augment de l’exportació i les novetats en disseny i innovació, l’empresa preveu duplicar la facturació actual, que va voltar els 100 milions d’euros el 2013, els propers anys. Naum explica com la crisi no ha estat tal per nosaltres. Més aviat ha estat una oportunitat. Ha suposat que tirem endavant la innovació i l’exportació. Actualment s’exporta el 65% però creu que aquest mateix any aquesta xifra arribarà al 80%, perquè encara que les administracions ho diguin Espanya encara no ha despertat, diu.
Amb prop de 50 distribuïdors a tot el món, l’empresa té com a mercat natural Europa i especialment França: Allà venem el 65% de la nostra producció, diu Naum. Amb l’empresa russa TBM, Alvic acaba de signar un contracte de distribució que tindrà una vigència de cinc anys i un valor de 29 milions d’euros de facturació que s’aniran fent de forma gradual. Ara ja distribuíem a Rússia des de fa tres anys i l’últim any van vendre-hi per valor de 3,5 milions d’euros, explica Naum. TBM té centres logístics a Moscou, Rostov, Khabàrovsk, Sant Petersburg i Irkutsk i el país, una creixent classe mitjana i una necessitat de producte de qualitat cada vegada més gran. L’empresa també ven, tot i que en menor mesura, a països com Polònia, Ucraïna, Croàcia o Romania, i ha obert recentment també mercat a països com Brunei. En total són presents a més de 70 països i tant venen a altres fabricants, sobretot la part de taulers de conglomerat, com a particulars, amb la part de cuines i banys.
L’empresa, creadora del sistema Luxe, uns panells brillants i de molta duració per a cuines, està treballant en una nova versió d’aquesta gamma, anomenada Lumex, que tindrà un cost de producció i venda més baix. En això hi té a veure la inversió en nova maquinària de la nau de Vic. Els beneficis, diu el director general de l’empresa, Javier Rosales, es reinverteixen en recerca i nous productes. Alhora, l’empresa té actualment set botigues, anomenades Alvic Center, a diferents punts d’Espanya i d’aquí a final d’any n’hi haurà 24, una d’elles a Vic. En aquest sentit, Alvic treballa en l’oferta de franquícies d’aquests centres sempre que siguin fora d’Espanya. La primera es farà segurament a França i es treballa també, junt amb l’acord, per fer-ne a Rússia, conclou Naum.