Societat

Ribó recomana una targeta nova de transport 40/30

El Síndic de Greuges proposa “adaptar a la realitat social” els bitllets de transport públic

Reclama que es garanteixi que la T-10 no s'apujarà més que l'IPC

El síndic de greuges, Rafael Ribó, torna a atiar la polèmica sobre el preu del transport metropolità proposant a la Generalitat i als ajuntaments implicats una revisió dels preus de les targetes multiviatge. Ribó va presentar ahir un informe sobre els preus del transport i la seva incidència social en el qual fa vuit recomanacions. Entre aquestes figura la creació d'una targeta 40/30, que hauria de substituir l'actual 50/30, per als treballadors que fan dos viatges cada dia, i també blindar els augments de la T-10, la targeta de deu viatges més utilitzada, de manera que no s'incrementi més que l'IPC.

L'augment de les tarifes del transport públic d'aquest 2014 va generar diverses protestes durant l'hivern passat. Ribó va iniciar llavors un estudi i conclou ara que cal abaratir alguns títols multiviatge per garantir “la mobilitat assequible al conjunt de la població”. La 40/30 seria més barata i substituiria l'actual de cinquanta trajectes en un mes.

El Síndic de Greuges ha rebut 720 queixes per la pujada del transport aquest any. L'augment superior a l'IPC dels títols d'enguany “clama justícia”, afirma Ribó. Per això, reclama que es pacti que els augments no puguin superar l'increment de preus. La pujada radica en la necessitat de reduir el dèficit de les companyies de transport. L'informe del síndic alerta també que hi ha “fins a 47 sistemes diferents supramunicipals de tarifes socials”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.