El grup Trainvest compra la històrica Fainsa de Martorelles
L’empresa compartirà propietat amb la firma francesa del mateix sector Compin
El grup francès Trainvest és el nou propietari de la històrica empresa Fainsa, un dels principals fabricants europeus de seients per a transport públic amb seu a Martorelles.
L’operació, el cost de la qual no ha estat revelat, culmina un dilatat procés de venda. Les fonts consultades per aquest periòdic assenyalen que l’avançada edat d’un dels principals accionistes, el president Joan Singla, i de part de l’equip directiu ha estat una de les claus de l’interès per posar en venda la societat.
Trainvest, un vehicle inversor de Barclays Bank, ja operava en el sector, com a accionista principal de la companyia francesa Compin. Ara, l’interès dels nous propietaris és complementar l’activitat de les dues companyies, que tenen facturacions similars, superiors a 30 milions d’euros.
Fainsa és un dels principals operadors europeus i mundials del sector. Amb seu a Martorelles, té una àmplia presència internacional, amb acords tècnics i productius a la Xina, l’Índia, els Estats Units i Mèxic. També té una sòlida posició financera, que la convertien en un objectiu atractiu per a empreses internacionals com Trainvest. Les negociacions amb aquesta empresa van ser relativament ràpids. Van començar l’últim trimestre de l’any passat i s’han ratificat ara amb l’acord de venda.
El grup inversor garanteix els llocs de treball, assenyala l’actual gerent de Fainsa, Rafael Roldán, que es perfila com a nou vicepresident de la societat (un càrrec que compartirà també amb la vicepresidència del grup francès). Roldán assenyala fins i tot que l’activitat de Martorelles, on actualment treballen 160 persones, es pot veure fins i tot reforçada. La intenció és potenciar la fabricació de butaques per altres mercats, així com impulsar les vendes a d’altres sectors, com els seients per a usos navals, d’ambulàncies o cotxes de policia, en els quals ja treballa Compin. La firma francesa també es dedica a l’interiorisme de trens.
La presència internacional de les dues firmes, que operaran independentment, també és complementària, perquè Compin disposa de plantes a Polònia i Bulgària, a més de la seu francesa. Fainsa, per la seva banda, té implantacions fora del continent europeu. El president de Fainsa serà ara Pierre Sainfort, que també ho serà del grup resultant.