Luxiona dóna per superada la crisi després de créixer el 2014
L’empresa col·labora amb Jean Nouvel en la il·luminació del Louvre d’Abu Dhabi
El grup Luxiona propietari de les marques Troll i Metalarte i Sagelux va augmentar la facturació un 10% l’any passat, fins a arribar a 50 milions d’euros. Amb aquest creixement, l’antic grup Feliu de la Penya dóna per completada la reestructuració fruit de la crisi del sector.
La reestructuració ha comportat una important reducció de plantilla, particularment a la planta de Canovelles on té la seu social i una renegociació dels deutes amb els seus creditors.
La firma destaca el creixement del negoci a l’Estat espanyol, Itàlia i a l’Europa de l’Est. El negoci internacional manté una posició destacada en l’activitat de l’empresa, dedicada a la fabricació d’equips d’il·luminació. Actualment, un 70% de les vendes del grup es generen a l’exterior, a través d’exportacions i de la presència directa (disposa de filials productives a Mèxic, Polònia, la Xina i el Perú).
Els mercats internacionals són el principal focus dels projectes que la companyia té actualment en curs. Destaca el projecte d’il·luminació del museu del Louvre a Abu Dhabi, que ha dissenyat el conegut arquitecte francès Jean Nouvel i que es preveu que s’obri al llarg d’aquest 2015. Luxiona també s’ha encarregat d’il·luminar el parlament del Vietnam o les seus d’Unicredit a Milà i de Mapfre a Mèxic. També s’ha encarregat de la il·luminació de botigues d’empreses de moda com Sephora, Cortefiel i Desigual arreu del món.
L’empresa, que a més de la família Tey està participada per fons de capital del Banc Sabadell i La Caixa, es planteja potenciar els mercats internacionals en els propers exercicis. La firma pretén guanyar presència en els mercats dels Estats Units, Àsia, Europa, Orient Mitjà, Àfrica i l’Amèrica Llatina. També potenciarà les àrees d’innovació i disseny per afrontar projectes d’il·luminació a mida.
Actualment Luxiona dóna feina a 500 persones en les seves 6 plantes de producció, els 4 centres logístics i les 11 oficines de vendes implantades a tot el món.