Vallès Oriental

Acord per iniciar al 2016 les obres de desdoblament per trams de la línia de tren de Vic

Aquest març, Foment licitarà la redacció dels tres projectes constructius

Acord entre Territori i Sostenibilitat i Foment per desdoblar tres trams de la línia de Vic a partir de l’any que ve. Per fer-ho possible, aquest març, l’Estat licitarà la redacció dels projectes. "No ho havíem aconseguit mai en 40 anys”, ha dit el conseller de Territori, Santi Vila.

El Ministeri de Foment licitarà aquest mes de març els treballs de redacció dels tres projectes que permetran fer un desdoblament parcial de la línia de tren de Vic i, per tant, una millora del servei arribant a freqüències de quatre trens per hora i sentit.

El compromís, que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha anunciat aquest dimecres a la tarda en una roda de premsa a Barcelona, també inclou que l’any que ve s’iniciaran les obres. Per tant, els pressupostos de l’Estat inclouran una partida que ho permeti. Vila s’ha felicitat del pas fet i ha recordat que mai abans en 40 anys s’havia aconseguit un compromís tant concret per a la redacció de projectes i per iniciar les obres que tindrien un termini d’execució d’entre dos i tres anys. “La redacció dels projectes és una fita històrica”, ha dit Vila.

Territori i Sostenibilitat també ha concretat on es farà el desdoblament per trams. Serà en dos trams al Vallès Oriental: de l’estació de Parets a l’estació de Granollers-Canovelles i de l’estació de les Franqueses a la de la Garriga. Hi haurà un tercer tram a la comarca d’Osona: des de l’estació de Balenyà-Tona-Seva a l’estació de Vic. Tot i que es concretarà amb els projectes, s’estima que la inversió rondarà els 100 milions d’euros, molt lluny dels 700 que es van quantificar en l’estudi informatiu per tot el tram de Montcada i Vic. La conselleria ha destacat que es tracta de trams on es desdoblament és relativament fàcil de fer perquè no afecta massa zones urbanes ni implica la construcció de túnels o soterraments.

ESTACIÓ AL CIRCUIT

El desdoblament del tram entre les estacions de Parets i Granollers-Canovelles inclou la construcció d’una nova estació a Montmeló que se situarà en una zona propera al Circuit de Barcelona-Catalunya. Des de la conselleria, han recordat que aquesta era una demanda històrica del territori i que està recollida en la planificació territorial i d’infraestructures del país.
Amb tot plegat, Vila espera millorar la línia de rodalia “que presta el pitjor servei i genera més crítiques dels ciutadans”.

ENÈSIM COMPROMÍS

L’acord actualitza el pacte de 2013 quan el Ministeri de Foment va prometre tenir enllestida els tràmits per poder fer el desdoblament entre el 2014 i el 2015 amb la idea d’iniciar els treballs a finals d’aquest darrer any. Vila reconeix que els antecedents de promeses incompletes “justifiquen un cert escepticisme”. “Però l’Estat sap fins a quin punt pot decebre”.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia