Confusió i crítiques entre els viatgers de Sants per l'avaria a Rodalies
Les pantalles de les andanes provoquen la desinformació als passatgers amb dades desfasades
“És una vergonya”, algunes de les queixes dels clients de Renfe
Usuaris de Rodalies a l'estació de Sants de Barcelona que han patit els retards derivats de l'avaria informàtica d'aquest dijous han mostrat confusió per la falta d'informació respecte als trens i crítiques pels retards, en alguns casos d'una hora.
Malgrat que la circulació de Rodalies i trens Regionals de Catalunya s'ha reprès progressivament a les 8.00 hores d'aquest dijous després de solucionar-se l'avaria del centre de control de trànsit de l'estació de França, que havia paralitzat el servei a primera hora, els retards es mantenien a les 9.30 hores i els panells continuaven donant informació completament desfasada.
La majoria de viatgers, en arribar a l'andana, s'han concentrat davant de les pantalles que anaven donant informació sobre el pas dels trens, tot i que moltes vegades desconeixien quan passaria el tren, i la megafonia recomanava mirar els panells laterals i frontals dels propis trens per errors a les pantalles.
La majoria de viatgers que esperaven que passés un tren a Vilanova i la Geltrú (Barcelona) han lamentat que portaven més de mitja hora esperant: Jimena Parada ha explicat que “arribaria tard a la feina”.
“He arribat i l'andana era plena i l'horari descontrolat”, ha explicat, tot i que ha puntualitzat que sempre hi sol haver retards en aquesta línia, especialment a partir de les 20.00 hores.
Cristina Morera ha relatat que agafa aquest tren cada dia per anar a la feina --és professora--, i pateix retards sovint: “Cada mes pago 80 euros d'abonament per un servei patètic”.
Ha lamentat que per tornar a Barcelona des de Vilanova es triga una hora a recórrer 45 quilòmetres, el que per a ella és “una vergonya”, perquè en TAV a Madrid es tarden dues hores i mitja, a més de considerar que el servei és caríssim.
Gerard Ruiz, estudiant, ha asseverat que va al campus de Vilanova de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i que molts dies arriba tard a classe: “Avui em perdré les dues primeres classes”.
“Quan tens examen surts una hora abans”, ha lamentat, a més de comentar que la informació és nul·la però que ja estan acostumats, i quan reclamen no se'ls atén perquè tenen la T-Jove i no hi ha possibilitat de devolució.
Un viatger que es dirigia a Reus (Tarragona), Gonzalo Alonso, estava esperant un tren que acumulava una mitja hora de retard: “L'anterior no ha passat, tinc una entrevista i arribaré tard”.
Francisco Martínez, que es dirigeix a Saragossa, ha relatat que el seu tren té un mínim de 20 minuts de retard i que no confia que li tornin el bitllet perquè “si no és el TAV, no el tornen”.
Molts turistes esperaven davant de les pantalles per saber quan passaria el tren a l'Aeroport de Barcelona, i un matrimoni, que portava una estona esperant amb les seves maletes, ha destacat: “Estem molt nerviosos, hem d'agafar un avió”.
Segons ha informat Renfe en un comunicat, l'avaria s'ha iniciat a les 6.26 hores de manera intermitent i s'ha fet permanent a les 6.46 hores, a causa d'un problema al sistema informàtic que organitza el trànsit.
Després de reprendre el servei, la circulació anirà recuperant la normalitat al llarg del dia, tot i que des de les 8.00 hores s'han acumulat retards de més de 45 minuts.