Vallès Oriental

La variant de Sant Feliu seguirà el traçat amb menys impacte sobre el nucli urbà

La futura variant de la C-59 a Sant Feliu ja té traçat definitiu. El Departament de Territori i Sostenibilitat ha aprovat de forma definitiva l’estudi informatiu i d’impacte ambiental d’aquesta nova carretera que ha de permetre desviar tot el trànsit

El traçat escollit és el que tindrà un menor impacte sobre el nucli urbà perquè, al tram sud, passarà el més allunyat possible dels habitatges. Al mateix temps, a la zona oest, la variant discorrerà entre les granges de Can Deu i el camí de Can Masclans. Això farà que no sigui visible des del poble, segons va informar l’Ajuntament aquest divendres.

Des del consistori, també indiquen que el recorregut escollit serà el que tindrà menor impacte acústic sobre els habitatges. “Perquè a la part oest, on podria quedar a la vora del poble, queda darrere de la carena del camí de Can Masclans i, a la part sud, és l’opció més allunyada de Sant Feliu”. A banda, l’Ajuntament recorda que la variant “permetrà millorar la seguretat i la fluïdesa de la circulació” a tot el nucli urbà, que actualment està molt condicionat per l’elevat volum de trànsit que travessa Sant Feliu.

Amb l’estudi informatiu i la declaració d’impacte ambiental aprovats definitivament es fa un pas més cap a la construcció de la variant. Ara quedarà pendent l’encàrrec de la redacció del projecte executiu per poder iniciar la construcció.

QUATRE QUILÒMETRES

La variant tindrà un recorregut de quatre quilòmetres per la zona oest del nucli. Serà una carretera de dos carrils, un per sentit. Amb tot, als trams amb major pendent –arribarà a un màxim del 7% en alguns punts– hi haurà un tercer carril per facilitar la circulació dels vehicles lents i els avançaments. La velocitat estarà limitada a 80 quilòmetres per hora i es preveu la construcció de tres rotondes a nivell: una a la part sud, una al centre per connectar amb la carretera de Gallifa i una darrera al nord, que també connectarà amb la carretera de Sant Quirze. L’estudi informatiu fixa que l’obra costarà uns 24 milions i inclou la construcció d’un viaducte d’un 515 metres a la zona sud per creuar el torrent de Can Bosch.
A banda, l’estudi fixa que, en l’execució de l’obra, caldrà tenir en compte la possible troballa de restes arqueològiques a la zona del camí de Can Bosch. A més, s’haurà d’estudiar la continuïtat dels camins de la Font del Cussonell i la millora de les pistes de Can Masclans i Can Bosch, a partir de les consideracions prèvies de l’Ajuntament.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

tecnologia

Zuckerberg denuncia pressions del govern de Biden per censurar continguts sobre la covid a Facebook

barcelona
URBANISME

Instal·len els primers pilars del pont que unirà Barberà amb el sector Baricentro

Barberà del vallès
societat

La Santa Market tanca la 8a edició amb 250.000 visitants, 120.000 estrangers

santa cristina d’aro
INFRAESTRUCTURES

Més de trenta municipis de Tarragona i Barcelona, contra la MAT

Barcelona
SERVEIS

Manresa confia en un acord perquè no hi hagi vaga de neteja en plena festa major

Manresa
infraestructures i serveis

Inicien la primera fase de millora de la pintura viària en quatre punts del municipi

salt
MEDI AMBIENT

Tarragona reunirà en un congrés europeu més de 400 experts en ratpenats

Tarragona
SOCIETAT

El govern de Tortosa vol modificar el POUM per poder actuar als Josepets

Tortosa
MEDI AMBIENT

Tarragona redueix la petjada de carboni de la companyia d’aigües

Tarragona