Vallès Oriental

Un equip de Llinars, segon a la Traiwalker France Oxfam

Llinars Solidari va fer els 100 quilòmetres de la prova en 20h 23min 58s

Francesc Caballero, Toni Gil, Jordi Majoral i Germán Rodríguez, de l’equip Llinars Solidari, van aconseguir acabar els 100 quilòmetres de la Traiwalker France en un temps de 20 hores 23 minuts i 58 segons, molt per sota del límit de les 30 hores marcades per l’organització.

L’equip Llinars Solidari va acabar segon a poc més d’una hora del primer equip a arribar. La prova es va fer al Parc Natural Regional de Morvan, a Borgonya. “Elles van sortir a les 7 del matí i nosaltres a les 8. Si haguéssim sortit a la mateixa hora segurament les hauríem passat”, explica Majoral.

Els quatre esportistes de Llinars van preparar la Trailwalker amb la participació en altres proves com les de Cardona o Torelló, incrementant les distàncies. “Abans de marxar vam anar i tornar de Llinars al Sui, a Sant Pere de Vilamajor”, explica Toni Gil. Dels 249 equips de quatre persones que van començar la prova, només 112 van aconseguir completar els 100 quilòmetres en menys de 30 hores i amb els quatre components. “N’hi havia alguns que no anaven ben equipats, portaven botes altes i mitjons gruixuts”, diu Gil. Ells anaven amb bambes i mitjons de recanvi i vaselina per als peus”.

Majoral explica que la Tarilwalker de França “és més festiva que la de Girona, però més dura”. Els últims quilòmetres “són un trencacames amb una pujada molt forta al final”. Els quatre esportistes portaven una furgoneta amb un equip de suport que els va acompanyar durant tot el recorregut. “A la motxilla portàvem l’aigua necessària i unes barretes”, diu Gil. Només descasaven uns minuts en els controls. “Però per dinar vam parar més estona”, afegeix Majoral.

Tot i que van sortir una hora més tard, al cap de pocs quilòmetres ja van començar a passar els participants que havien sortit a les 7. “Al final no vèiem ningú davant i no sabíem com anàvem”, diu Gil. “Vam passar per un control que tot estava sense tocar, com si no hagués passat ningú”, afegeix Majoral.

Els participants en aquesta prova han de passar diversos controls i, a més, porten una balisa que en tot moment els fa localitzables. L’any passat ja van participar en l’edició de la Trailwalker que es va fer entre Olot i Sant Feliu de Guíxols.

A més de la inscripció, que serveix per cobrir les despeses de l’organització, cada equip ha d’aportar un total de 1.500 euros que es destinen íntegrament a l’ONG Oxfam. L’equip Llinars Solidari va aconseguir recollir aquests diners amb la venda de samarretes.

L’Oxfam Trailwalker s’està convertint amb els anys en un fenomen global amb 17 esdeveniments que es duen a terme actualment en 11 països. A través del seu compromís, els 705 equips de les primeres cinc edicions de la Trailwalker han recollit més d’1.330.000 euros.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

medi ambient

Denuncien tres barques per fondejar a les zones de bany de dues cales

palamós

El Prat aprova un pla per reforçar la Formació Professional

El Prat de Llobregat
economia

La Molina inaugura una de les pistes de pàdel més altes d’Europa

la molina
Societat

Les santes patrones de Mataró reben el tradicional homenatge en una jornada gran de les festes

MATARÓ
oci

La nova atracció del Tibidabo ja desafia la gravetat amb una caiguda de 52 metres

Barcelona
arqueologia

Apareix una plataforma amb funcions religioses i socials a l’Antic, a Amposta

AMPOSTA

La Policia Local tindrà una nova comissaria al barri de Montesa

ESPLUGUES DE lLOBREGAT
equipaments

Nou paviment a la pista d’atletisme de Torredembarra

Torredembarra
MOBILITAT

Calafell obre un debat per replantejar el transport urbà

Calafell