Osona/Ripollès

Carrosseries Molas inverteix 4 milions en una nova i moderna seu a Sora

L’empresa, amb 21 treballadors, deixa la nau de 500m2 de Sant Quirze per una de 2.500

L’empresa Carrosseries Molas està ultimant el trasllat de la nau on estava a Sant Quirze a una de nova i moderna al polígon La Teularia de Sora. És una nau de 2.500 metres quadrats preparada per fabricar quatre carrosseries alhora amb dos ponts grua amb doble carro i en format cadena. El camió entra per una porta i surt per l’altra amb la carrosseria acabada. La nau està en un terreny de 9.000 metres quadrats que els permetrà créixer en un futur. Part d’aquest terreny és del municipi de Sant Quirze de Besora, en un espai on s’ha de fer la urbanització.

Amb aquesta instal·lació, l’empresa canvia també la manera de treballar. La nau inclou les oficines tècnica i comercial, i a més del taller de fabricació i reparació, un magatzem de recanvis i botiga, un de matèries primeres i components per a fabricació, tipus vertical, i un menjador per a treballadors i clients. “És una millora que potser ja hauríem d’haver tingut abans”, diu Albert Molas, gerent de l’empresa. Com que el que fabriquen ho fan a mida de cada client, el seu termini de fabricació en l’antiga nau era més llarg que altres empreses. “Ara podrem donar aquest servei més ràpidament”, explica.

Aquesta empresa s’ha especialitzat en carrosseries d’alumini per a transport de bestiar. Això inclou la fabricació també de remolcs i semiremolcs i de plataformes elevadores. A part, fan reparacions, lloguen semiremolcs i donen servei les 24 hores. Aquesta especialització ha fet que “a vegades haguem fet innovacions sense saber-ho”, diu Molas, que afegeix que “intentem trobar solucions als problemes que ens diuen els clients i n’aprenem d’ells, constantment”. Per exemple, han arribat a posar música en alguna carrosseria. Fer-ho només amb alumini suposa que “no es rovella, dura més, no li calen processos químics com altres materials, pesa menys i això comporta que es pugui portar més bestiar i, si el camió va de buit, no gasta tant”, explica Xavier Soler, responsable de l’oficina tècnica i comercial.

El 2007 l’empresa havia arribat a fer 24 carrosseries en un any. Aquesta és la quantitat idònia i a la que sembla que arribaran aquest 2015. Entremig hi ha hagut la crisi que, explica, “la vam notar especialment entre el 2008 i el 2012”. Això va comportar dedicar-se més a les reparacions que al producte nou. Els darrers anys ja han notat la millora i han anat sumant treballadors –en aquest moment són 21–. Molas explica que la formació dels treballadors és important i tot i que els busquen “que ja sàpiguen soldar, els formem a la mateixa empresa i pot durar uns dos anys”. L’empresa confia a facturar aquest any entre 1,8 i 2 milions d’euros, doblant la del 2013.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.