Vallès Oriental

REPORTATGE

“El turisme al Montseny ha de canviar”

La Carta Europea de Turisme Sostenible aporta nous valors a les empreses turístiques

"No podem ser el menjador de Barcelona, i que la gent només vingui a menjar botifarra amb mongetes; s’ha d’acabar”, diu Joan Lluís Rojas, que regenta el restaurant La Fonda de Montseny, i que a la vegada és el president de l’Associació d’Empresaris Turístics del Monteny.

Per Rojas la visió del turisme dins el Parc Natural “ha de canviar” i ha de buscar un turisme que aporti valor afegit a la resta d’empresaris. “Hem d’aconseguir que els visitants es quedin a dormir i d’aquesta manera se’n beneficiaran tots els sectors de la muntanya”, manifesta. En aquest sentit, un dels objectius és el de reduir el volum de gent però que aquests es gastin més diners, oferint un producte de més qualitat.

Un dels elements importants que exposa Rojas és el d’utilitzar productes d’empresaris de la mateixa muntanya. “Intentem fer servir i vendre productes de la zona, com cervesa, formatge o hortalisses. Si no ho fem nosaltres mateixos, qui ho farà?”, es pregunta. D’aquesta manera, el visitant també valora molt més el servei i el producte que se li dóna.

CARTA EUROPEA DE TURISME SOSTENIBLE

La Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) és un dels nous valors afegits que poden oferir. La CETS és una eina de gestió que es focalitza en dos grans objectius. En primer lloc, fomentar el coneixement i suport dels espais protegits, i, d’altra banda, millorar el desenvolupament i la gestió del turisme d’aquestes zones. És per això que, tres anys més tard que el Parc Natural del Montseny obtingués aquesta certificació, el restaurant La Fonda del Montseny va ser un dels establiments de la zona que va obtenir la CETS a finals del 2014. Rojas expressa que un dels aspectes més importants d’aquesta certificació és conèixer empresaris turístics de la zona per intercanviar idees. “Aquest any hem notat un canvi pel tipus de client; la gent valora més el producte que donem”, diu.

Per assolir la CETS, les empreses turístiques van haver de participar en un seguit de reunions de treball, que han continuat posteriorment per seguir recopilant idees per la millora de la gestió turística. Les empreses que formen part de la CETS es comprometen a contribuir en el desenvolupament d’un turisme sostenible i amb una millor connexió de l’establiment amb l’espai.

Entre altres, les accions que duen a terme són l’elaboració de fulletons amb itineraris de l’espai poc freqüentats, realitzar promocions conjuntes amb altres empreses o bé disposar d’una biblioteca temàtica amb publicacions específiques sobre el territori, entre d’altres.

EL PAPER DELS EMPRESARIS TURÍSTICS

Un dels objectius de l’Associació d’Empresaris Turístics del Montseny és el de dinamitzar el turisme i crear xarxa entre els empresaris adherits per perfilar objectius comuns. Una de les tasques que fan és la de crear paquets turístics de diverses temàtiques a tot el territori, com la iniciativa “Coneix i Tasta”, on es proposen visites guiades amb àpats posteriors.

Actualment, hi ha 69 empreses adherides de diferents municipis del parc natural. La majoria d’aquestes són restaurants, hotels i cases de turisme rural, però també hi ha productors artesans, empreses de lleure i cases de colònies.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.