Vallès Oriental

Foment només preveu gastar un milió d’euros l’any 2016 pel quart cinturó entre Terrassa i Granollers

La inversió del govern de l’Estat s’assigna per primera vegada a un subtram que acaba a Caldes

Els pressupostos generals de l’Estat per al 2016 que proposa el govern del PP preveuen una partida d’1 milió d’euros per al tram del quart cinturó entre Terrassa i Granollers.

Aquest import hauria de servir, com a màxim, per repetir el tràmit de l’estudi informatiu que el Ministeri de Foment ja havia publicat i que l’any 2013 ja es va reconèixer que havia quedat caducat a partir del recurs de la Campanya contra el quart cinturó (CCQC).

Per al 2016, a diferència d’altres anys, la inversió s’assigna a un nou subtram entre Terrassa i Caldes. És la primera vegada que això passa perquè, fins ara, totes les inversions s’havien plantejat per a tot el recorregut, és a dir, fins a la connexió amb l’autopista de Mataró (la C-60) en terme de la Roca.

Toni Altaió, membre de la CCQC i veí de Caldes, alerta que la planificació d’una gran infraestructura com l’autovia orbital de Barcelona a partir de la divisió en trams reduïts és “una estratègia que està penalitzada per la normativa europea d’avaluació ambiental”. Si l’Estat opta per aquesta via, “haurem de recórrer a Europa, que penalitza expressament aquesta manera de fer del Ministeri de Foment”, diu Altaió, que alerta que l’Estat espanyol “ha seguit fent els procediments d’avaluació ambiental de grans obres sense gaires concrecions per desvirtuar-los”.

TRAÇAT PER CONCRETAR

El traçat del quart cinturó al tram que ha d’unir el Vallès Occidental amb Granollers segueix sense concretar-se. De fet, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha reconegut la falta de consens entre els municipis que estarien afectats i, per tant, la incapacitat per fixar un traçat. Fins i tot, ajuntaments com el de les Franqueses, el de Santa Eulàlia i el de Caldes han fet passos per desclassificar el sòl que hi havia reservat per al quart cinturó als seus plans urbanístics.

A banda del milió d’euros que es preveu invertir en la planificació del tram entre Terrassa i Granollers, el Ministeri de Foment estableix un import de 12 milions d’euros per a l’any que ve per enllestir el tram que està a mitges, entre Olesa i Viladecavalls, al Vallès Occidental. “Els túnels que s’han de perforar no es poden assumir amb aquesta despesa”, diu Altaió. Per als tres anys posteriors (2017, 2018 i 2019), el Ministeri de Foment fixa uns imports anuals d’uns 20 milions. Per Altaió, aquestes quantitats permeten afirmar que el tram que està a mig fer no es podrà posar en servei fins l’any 2020. Per tant, “els fets confirmen que l’anunci de represa de les obres era electoralista. Darrere del quart cinturó només hi ha proclames electorals”. “Si el quart cinturó era una infraestructura cabdal pel futur de Catalunya ara podem dir que o hi ha algú a qui li interessa que no es desenvolupi o que l’afirmació era falsa”, sosté aquest membre de la campanya, que lluita des de fa anys contra l’autovia orbital.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.