Osona/Ripollès

Xocolating 1994 de Manlleu entra al mercat de les barretes energètiques

Fa dos mesos que l’empresa de Manlleu Xocolating 1994, SL ha tret al mercat nou tipus diferents de barreres energètiques destinades a esportistes i a persones que fan esforç físic. És la nova àrea de negoci per la qual ha optat l’empresa, que complem

N’hi ha de nou tipus diferents i està en camí una desena. L’empresa Xocolating 1994, dedicada a la fabricació de xocolata artesana, ha obert una nova línia de negoci amb les barretes energètiques. El gerent de l’empresa, de Manlleu i hereva de XocoTer, David Fabré, explica que el sector de la xocolata està “molt atomitzat” i per això juntament amb Miquel Mensa, expert en nutrició i el seu soci tecnològic, han engegat la fabricació de barretes energètiques per a persones que fan esforç físic. Amb una marca pròpia, Bars, han tret al mercat fa dos mesos quatre barretes –dues de gel i dues de salades– específiques per a esportistes que fan curses i cinc per a persones que fan esforç físic o per fer un berenar proteínic.

Amb els ingredients han optat per estudiar “quins productes calen a un atleta quan ha fet un esforç considerable i quins per a un esforç menor”, explica Fabré. Així cada barreta porta els minerals, aminoàcids, vitamines i la proteïna que fan falta i en funció del desgast “els en faran falta una o dues”. Algunes porten cereals com blat de moro o cacauets i les de gel amb gust de llimona i fruites són adequades per prendre mentre es fa l’esforç. De moment, ja les comercialitzen a botigues d’esports, de productes naturals o dietètica, als clubs esportius i són presents també a les curses de muntanya. A part de treballar en la seva marca pròpia, tenen capacitat per fer producte a mida i en aquest sentit ja s’han estrenat amb l’exportació. Fabriquen per a una empresa de Portugal que posa el seu disseny i embolcall, però “la van trobar adequada”. Aquest és l’exemple dels “vestits a mida que podem fer”, com ja han fet sempre amb els productes de xocolata. Fabré creu que el sector de les barretes té “recorregut” i els dos primers mesos que estan al mercat “són molt positius”. La producció volta les 20.000 unitats cada mes. I en un test que s’ha fet a les barretes “ens surten valors de satisfacció de 90 i 100 sobre 100”, afegeix. Amb una facturació el 2014 d’uns 400.000 euros i mitja dotzena de treballadors és com “tornar a començar, però amb la intenció de diversificar el mercat”. En aquest sentit, l’empresa vol tirar endavant també productes nutricionals via càpsula i via proteïna. Una manera també de “poder continuar el negoci tradicional de la xocolata”.

El pare de David Fabré, en Jaume, va començar a treballar de ben jove a Ca l’Arumí, la primera xocolateria vigatana que després es va convertir en Chocovic. La no continuïtat a l’empresa d’en Jaume va portar en David –que llavors estudiava Ciències Polítiques– a fundar XocoTer. Era l’any 1997 i “era un projecte que permetia comptar amb l’experiència del meu pare”.

Deu anys més tard i ja amb una facturació que superava el milió d’euros va optar per invertir en noves naus per a la fabricació dels seus productes al voltant de la xocolata. Però la crisi, el canvi d’hàbits de consum “i el canvi generacional que no s’ha fet en moltes pastisseries fent-les desaparèixer”, diu Fabré, van fer baixar de forma important la facturació i va suposar un recomençament. Així va néixer Xocolating 1994, SL l’any 2013.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia